دادستانی تهران برای ادعای «رشوه‌گیری در مجلس» از رائفی‌پور مدرک خواست

By | ۱۴۰۲-۱۱-۰۳

علی‌اکبر رائفی‌پور همچنین رسیدهای پرداخت پول توسط مشاور رسانه‌ای رئیس مجلس به عنوان «هدیه» را منتشر کرده است

قوه قضائیه اعلام کرد علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران و چهره جنجالی نزدیک به حکومت، بعد از طرح ادعای دریافت رشوه توسط یکی از نمایندگان مجلس، از سوی دادستانی تهران «دعوت» شد تا اسناد و مدارک خود را در این زمینه ارائه دهد.

آقای رائفی‌پور هفته گذشته در یک برنامه تلویزیون حکومتی گفته بود که «یکی از نمایندگان مجلس ۱۴۰ سکه طلا رشوه گرفته بود تا یک تحقیق و تفحس در مجلس را متوقف کند».

مرکز رسانه قوه قضائیه روز سه‌شنبه سوم بهمن خبر داد بعد از حضور او در دادستانی و بررسی موضوع توسط مقام‌های قضایی، نتیجه اعلام خواهد شد.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده‌اند که قوه قضائیه، دیگران را «احضار» می‌کند ولی رائفی‌پور را «دعوت».

روزنامه «اعتماد» روز دوشنبه به نقل از نزدیکان رائفی‌پور نوشته بود که او اسناد «تخلفات و مفاسد» را در اختیار دارد و در صورت لزوم به مقام‌های قضایی ارائه خواهد داد.

از سوی دیگر، برخی نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات این سخنران تندرو که نزدیک به اصولگرایان است، گفتند اگر اتهامات او ثابت نشود، باید با او «برخورد» شود.

جواد حسینی‌کیا، یکی از این نمایندگان، با انتقاد از «کلی‌گویی» رائفی‌پور، از دستگاه‌های امنیتی خواست تا به «شفاف‌سازی» درباره این ادعا رسیدگی کند.

از سوی دیگر، موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، روز دوشنبه گفت: «جزئی‌ترین موارد تخلف درباره نمایندگان به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال و بررسی می‌شود. چگونه ممکن است رائفی‌پور در جریان پرونده تخلف باشد، اما هیئت نظارت بی‌اطلاع باشد؟»

علی‌اکبر رائفی‌پور همچنین روز دوشنبه رسیدهایی را از پرداخت پول نقد توسط محمدسعید احدیان، مشاور رسانه‌ای رئیس مجلس، در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد و آن را «پول‌پاشی» با عنوان «هدیه» خواند.

در این دو سند که عنوان «رسید کارت هدیه» بر آن‌ها دیده می‌شود، اهدای مبالغ ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی در قالب «تراول‌های ۱۰۰ هزار تومانی» قید شده است.

آقای احدیان در واکنش به انتشار این دو رسید، ضمن تأیید آن‌ها گفت که این مبالغ از سوی روابط عمومی مجلس و برای «انتشار گزارش عملکرد مجلس، کمیسیون‌ها و نمایندگان» هزینه شده است.

با این حال برخی کاربران شبکه ایکس در واکنش به این پاسخ نوشتند که چرا دستیار محمدباقر قالیباف به جای روابط عمومی و از کانال‌های رسمی، شخصا پول نقد بابت انتشار گزارش عملکرد مجلس پرداخت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *