هشدار سندیکای کارگران شرکت واحد تهران درباره وخامت حال رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی در زندان

By | ۱۴۰۲-۱۱-۱۹

«هر سه عضو قدیمی سندیکای کارگران شرکت واحد به‌دلیل دو دهه پافشاری بر دفاع از حقوق صنفی به حبس‌های بلندمدت ‏محکوم شده‌اند»‏

سندیکای کارگران شرکت واحد تهران در بیانیه‌ای در مورد «بی‌توجهی مسئولان قضایی و سازمان زندان‌ها نسبت به وخامت وضعیت سلامتی رضا شهابی، داود رضوی، و حسن سعیدی، سه عضو این سندیکا،» هشدار داد.

این سندیکا در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در کانال تلگرامی خود منتشر کرد تاکید کرد که «رضا شهابی، داود رضوی، و حسن سعیدی، سه عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد که دوران محکومیت پنج ساله حبس به‌دلیل فعالیت‌های سندیکایی و کارگری را در زندان اوین می‌گذرانند، به‌دلیل بی‌توجهی مسئولین قضایی و زندان اوین نسبت به ادامه درمانشان در شرایط جسمانی وخیم به سر می‌برند.»

رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی

رضا شهابی از ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شده و‌ تا کنون حتی یک روز مرخصی پزشکی نیز نداشته است.

 داود رضوی نیز از ۵ مهر ۱۴۰۱ بازداشت شده است.

حسن سعیدی نیز از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا کنون در بازداشت  بوده و مرخصی نداشته است.

رضا شهابی و داود رضوی و حسن سعیدی هر سه از اعضای قدیمی سندیکای کارگران شرکت واحد به‌شمار می‌روند. این سندیکا تاکید دارد که دستگاه قضایی «به‌دلیل دو دهه پافشاری این سه کارگر بر دفاع از حقوق کارگران» آن‌ها را با «پرونده‌سازی‌های کذایی» به «حبس‌های ناعادلانه‌ بلندمدت» محکوم کرده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد تهران همچنین خواهان «خاتمه دادن به پرونده‌سازی و لغو احکام زندان علیه سه عضو زندانی و آزادی بی‌قیدوشرط آن‌ها» شد و تاکید کرد که دستگاه قضایی باید «دیگر کارگران، معلمان، و دانشجویان زندانی و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی» را آزاد کند.

تا کنون عده‌ای از معترضان و زندانیان سیاسی، مانند ستار بهشتی، حین بازداشت یا در دوره زندان در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی جمهوری اسلامی زیر شکنجه کشته‌ شده‌اند. شماری مانند بکتاش آبتین، شاعر و فیلم‌ساز، در اثر محروم بودن از رسیدگی پزشکی، یا عده‌ای مانند کاووس سیدامامی به مرگ مشکوک جانشان را از دست داده‌اند. شماری از زندانیان نیز، مانند علیرضا شیرمحمدعلی، در زندان بر اثر ضربه‌های چاقو یا به شکل‌های دیگر کشته شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل  در گزارشی با عنوان «زندانیان بیمار در اتاق انتظار مرگ؛ بحران مصونیت برای محروم بودن کشنده‌ زندانیان از مراقبت‌های پزشکی» ضمن بررسی جزئیات مرگ ۹۲ مرد و چهار زن در ۱۸ استان و ۳۰ زندان در سراسر ایران، تاکید کرد که مقامات جمهوری اسلامی ایران با «ممانعت عامدانه از دسترسی زندانیان بیمار به مراقبت‌های پزشکی حیاتی و خودداری از انجام تحقیق درباره مرگ‌های ناشی از اعمال غیرقانونی» مرتکب سلب خودسرانه و تکان‌دهنده حق حیات از زندانیان می‌شوند.

این سازمان همچنین گفت که «بی‌اعتنایی مقام‌های جمهوری اسلامی به جان انسان‌ها عملا زندان‌های ایران را به اتاق انتظار مرگ برای زندانیان بیمار» تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *