سوء قصد به امام جمعه موقت میبد با دخالت نمازگزاران نافرجام ماند

By | ۱۴۰۲-۱۲-۱۱

رسانه های حکومتی نوشتند: امروز فردی باانگیزه نامعلوم با یک شیء تیز به امام جمعه موقت میبد، حجت الاسلام و المسلمین حسنی حمله کرد که با دخالت نمازگزاران این سوءقصد ناکام ماند.


خبرگزاری‌ها در ایران در روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، از «سوءقصد ناکام» به امام جمعه موقت میبد از سوی فردی ناشناس خبر می‌دهند.

همشهری آنلاین نوشته «فردی باانگیزه نامعلوم با یک شیء تیز» به علیرضا حسنی حمله کرد که «با دخالت نمازگزاران این سوءقصد ناکام ماند» و مهاجم بازداشت شد.

پلیس شمیرانات هم خبر داد که سه عضو «بسیج» در شمال تهران در مسیر رفتن به شعبه رأی‌گیری با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفتند.

از سوی دیگر گزارش‌های دیگری حاکی از بازداشت و «برخورد» با تحریم‌کنندگان انتخابات است.

سایت خبری رکنا گزارش داده است که سه عضو نیروی بسیج در حالی که راهی شعبه رأی‌گیری بودند در منطقه دارآباد تهران با «سلاح سرد» مورد حمله «یک گروه ناشناس» قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش حال یکی از مجروحان «وخیم» گزارش، یکی دیگر از آن‌ها راهی «اتاق عمل» شده و نفر سوم با خطر از دست دادن «یک چشم» روبه‌رو است.
جزئیات بیشتری از این حادثه و بازداشت مهاجمان منتشر نشده، اما سرکلانتری یکم شمیرانات از مردم خواسته اگر اطلاعاتی درباره مهاجمان دارند، در اختیار پلیس قرار دهند.

رکنا نوشته این سه نفر پس از اظهارات امروز صبح علی خامنه‌ای خطاب به «مرددین» شرکت در انتخابات، هنگام انداختن رأی به صندوق راهی این حوزه رأی‌گیری شده بودند.

در عین حال رسانه‌های ایران از ادامه فشارها بر تحریم‌کنندگان انتخابات خبر می‌دهند.

مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی روز جمعه از شناسایی و برخورد با ۱۱ صفحه اینستاگرامی که از آن‌ها با عنوان «متخلف» نام برده، خبر داده و گفته است که آن‌ها «اقدام به تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و تحریم انتخابات» کرده‌‌اند.

این مرکز اعلام کرده است صفحات گفته‌شده مسدود شده‌اند و با گردانندگان آن‌ها «برخورد قضایی» شده است.
در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از بازداشت شهروندان به‌دلیل تحریم انتخابات منتشر شده است. ازجمله فرمانده انتظامی آذربایجان غربی روز چهارشنبه ۹ اسفند از بازداشت ۵۰ نفر «گرداننده صفحات مجازی» در این استان به دلیل «اقدام به تشویش اذهان عمومی و دعوت به عدم مشارکت در انتخابات» خبر داده بود.

بر اساس اطلاعات رسیده به رادیوفردا یک زن مخالف شرکت در انتخابات نیز روز چهارشنبه در جریان برگزاری «تریبون آزاد» در چهارراه ولیعصر توسط مأموران امنیتی بازداشت شده است.

با وجود تأکیدهای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر ضرورت شرکت در انتخابات، گزارش‌ها و تصاویر منتشرشده توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی حاکی از مشارکت بسیار ضعیف در انتخابات است.

در روزها و هفته‌های گذشته علاوه بر برخی چهر‌ه‌های مدنی و سیاسی، شمار زیادی از خانواده‌های دادخواه نیز خواستار رویگردانی مردم از شرکت در انتخابات شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *