صدور هشدار سطح قرمز سیل برای پنج استان ایران

By | ۱۴۰۳-۰۱-۲۹
معاون سازمان مدیریت بحران کشور روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین اعلام کرد که به دنبال بارندگی‌های گسترده، برای پنج استان جنوبی ایران هشدار سطح قرمز سیل صادر شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در هفت استان کشور، از امدادرسانی به بیش از ۲۰۰ نفر از افراد حادثه‌دیده خبر داده است.

طبق این گزارش، با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل به دنبال بارش شدید موسمی در پنج استان جنوبی کشور به ویژه هرمزگان، نواحی جنوبی استان فارس و سیستان بلوچستان، جلسه مدیریت بحران در ستاد مرکزی سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

گزارش‌ها حاکی است که روز سه‌شنبه از پنج بامداد تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: روستای کروچان استان کرمان برای پیشگیری از حوادث احتمالی سیلاب در حال تخلیه است.

وی افزود: تاکنون ۲۴ مورد عملیات امدادی در استان‌های درگیر سیلاب انجام شده و امدادگران به ٢٠٨ نفر متاثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کرده‌اند.

در همین زمینه رسانه‌ها از کشف جسد سه کارگر از چهار کارگر راه آهن مفقودشده در سیلاب محلی در منطقه «کارواندر» شهرستان خاش خبر دادند.

به گزارش ایلنا، یک گروه از مهندسین راهسازی راه آهن روز دوشنبه در جریان سیل دچار حادثه شدند که پیکر سه نفر از آنها حدودا ۵ کیلومتر پایین‌تر از محل حادثه یافت شد و تلاش برای پیدا کردن نفر چهارم از سوی امدادگران و مردم محلی همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشوردر این زمینه گفته است که این افراد روز دوشنبه در جریان بارش و سیل محلی جان خود را از دست ددادن و موج تازه بارشی بامداد روز سه‌شنبه وارد کشور شد.

 ایلنا و همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *