دادگاه انقلاب محمود مهرابی، زندانی سیاسی، را به اعدام محکوم کرد

By | ۱۴۰۳-۰۲-۱۷

وکیل محمود مهرابی، معترضی که در فضای مجازی فعالیت می‌کرد و در حبس است، خبر داد که موکلش توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده‌ است.

بابک فارسانی روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت که این حکم، بدون پیوست از جانب شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان با اتهام «افساد فی الارض» صادر شده و همکار او با حضور در شعبه و مطالعه پرونده از مفاد آن باخبر شده است.

آقای فارسانی ابراز امیدواری کرده که دیوان عالی کشور «ایرادهای جدی» این رای را با اعتراض مورد توجه قرار دهد.

همزمان خواهر محمود مهرابی با انتشار ویدئویی اعلام کرده که حکم اعدام برادرش روز یکشنبه به‌صورت شفاهی به او اعلام شده است. او از مردم خواسته که صدای برادرش و همه زندانیان سیاسی باشند.

درباره جزئیات پرونده آقای مهرابی اطلاعات زیادی منتشر نشده است اما کانال تلگرام «کانون مدافعان حقوق بشر» اتهام آقای مهرابی را «افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب گسترده نشر اکاذیب در صفحه اینستاگرامی، تبلیغ علیه نظام، تحریک نیروهای نظامی و انتظامی به عدم اجرای وظیفه، تحریک مردم به جنگ و کشتار، توهین به بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی» عنوان کرده است.

خرداد ماه ۱۴۰۲، حساب ایکسِ «دادبان»، که به بازداشت شدگان و کنشگران مشاوره و آموزش حقوقی می‌دهد، خبر داد که محمود مهرابی به دلیل فعالیت در فضای مجازی به «افساد فی‌الارض» متهم شده است.

آقای مهرابی بهمن ماه ۱۴۰۱ بازداشت شد و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

این زندانی سیاسی، فروردین ۱۴۰۲ به قید وثیقه آزاد شد، اما پس از چند ساعت، بار دیگر با حمله ماموران اطلاعات سپاه اصفهان به منزل پدری‌اش در مبارکه اصفهان بازداشت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *