افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه صداوسیما

By | ۱۴۰۳-۰۲-۱۸

تصویب بودجه 24 هزار میلیاردی صداوسیما بسیاری را در شوک فرو برد. تا آنجا که صدای رئیس سازمان برنامه و بودجه را هم در آورد اما واقعیت این است که مجلس نه 57 درصد بلکه بیش از سیصد درصد بودجه صداوسیما را افزایش داده است.

آنهم نه فقط برای امسال. این رویه ای است که از ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم در قبال صداوسیما در پیش گرفته شد. افزایش بی سابقه بودجه این نهاد درحالی صورت می گیرد که کشور با مشکلات مالی روبه روست. بررسی روند بودجه این سازمان نشان می دهد از زمان حضور مجلس یازدهم تا امروز بودجه این سازمان به طور بی سابقه ای افزایش پیدا کرده است. به نحوی که بودجه این سازمان طی 8 سال گذشته از رقم یکهزار و سیصد میلیارد تومان به 24 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بررسی اعداد بودجه این سازمان نشان می دهد در سال 95 که دولت روحانی بر سر کار بود، بودجه این سازمان با 35 درصد افزایش به رقم یک میلیارد و سیصد میلیون تومان رسید. در اولین سال حضور مجلس امید تنها 20 درصد بودجه این سازمان افزایش پیدا کرد.

سال 97، سه درصد در سال 98، 11 درصد و در سال 99 که آخرین سال حضور مجلس اعتدالی بود، بودجه صداوسیما تنها 5 درصد افزایش پیدا کرد. در نهایت بودجه این سازمان در دوره مجلس دهم از رقم یک هزار و 598 میلیارد تومان به رقم یک هزارو 745میلیارد تومان رسید.

اما با حضور مجلس انقلابی یازدهم، دست و دلبازی برای این سازمان آغاز شد. در سال اول مجلس فعلی 24 درصد بودجه این سازمان افزایش یافت. سال 1401 ، 46 درصد و در سال 1402 یکبار دیگر شاهد افزایش 42 درصدی بودجه این سازمان بودیم که در نهایت رقم بودجه این سازمان را به 7 هزار و 500 میلیارد تومان رساند حالا در شرایطی که حقوق کارگران و کارمندان به صورت حداقلی اضافه میشود، مجلس در لایحه بودجه مصوب کرد که بودجه این سازمان از رقم 7500 میلیارد تومان به 24 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

سئوال این است که چرا مجلس تا این اندازه برای سازمانی که روز به روز در جذب مخاطب ضعیف تر عمل کرده از جیب مردم دست و دلبازی می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *