عیسی کلانتری سوختن ۲۱ هزار هکتار جنگل‌ و مرتع را قابل‌ چشم‌پوشی دانست! 

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۴

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، با اشاره به سوختن بیش از ۲۱ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور طی امسال آن را قابل چشم‌پوشی خواند.

کلانتری روز دوشنبه ۱۴ مهرماه آتش‌سوزی‌های جنگلی در منطقه زاگرس را به دلیل «اختلافات قومی-قبیله‌ای» دانست و گفت: «طی امسال حدود دو هزار و ۳۰۰ هکتار از نواحی جنگلی و ۱۹ هزار هکتار از مراتع ما در آتش‌سوزی سوخته است، این در مقابل ۱۳ میلیون هکتار اراضی جنگلی قابل اغماض است.»

پیشتر روزنامه همشهری به نقل از سازمان جنگل‌ها و مراتع ایران نوشته بود تنها در چهارماه نخست سال جاری، ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور در اثر آتش‌سوزی خاکستر شده است. این میزان بیش از چهار برابر کل آتش‌سوزی‌های سال گذشته ارزیابی شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت افزایش آلودگی هوا با کاهش یافتن دما موجب افزایش تلفات ناشی از ویروس کرونا می‌شود.

کلانتری اشاره کرد بر اساس مقالات علمی، هر واحد افزایش در غلظت ذرات معلق کمتر از ۲/۵ میکرون،‌ هشت درصد تلفات بیماری کرونا را بیشتر می‌کند.

او بر همین اساس بر ضرورت عدم استفاده از مازوت از سوی نیروگاه‌های اطراف شهرهای بزرگ و عدم ورود کامیون‌ها به شهرهایی از جمله تهران تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *