نامه اسماعیل عبدی از زندان : آینده‌ای موهوم برای آموزش و پرورش ایران پیش‌بینی می‌کنم

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۴

به نام خداوند جان و خرد
بار دیگر در حالی به پنجم اکتبر روز جهانی معلم رسیده‌ایم که آموزش و پرورش ایران از بسیاری مشکلات به ویژه کمبودهای بخش آموزش در رنج است و تمامی دانش‌آموزان کشور از آموزش باکیفیت و عادلانه محروم مانده‌اند.

وجود مدارس متنوع، کمبود نیروی انسانی کارآمد، عدم توجه جدی به آموزش، دخالت مافیای پشت پرده در تهیه محتوای آموزشی، نبود تجهیزات و امکانات کمک آموزشی در مدارس، فرسودگی و تخریبی بودن فضای آموزشی و ده‌ها مشکل دیگر، آینده‌ای موهوم را برای آموزش و پرورش ایران پیش‌بینی می‌کند.

امسال نیز که ویروس کُرونا در سرتاسر جهان منتشر شده به ویژه در ایران، مزید بر علت شده و آموزش را به پشت هاله‌ای از ابهام برده است و آنگونه که باید و شاید این امر مهم به سرانجام نخواهد رسید. کودکان بسیاری در جای جای ایران عزیز به دلیل فقر و کمبود امکانات آموزشی به خصوص عدم دسترسی به زیرساخت فضای مجازی عملاً از آموزش عقب مانده‌اند.

در این وانفسای پریشانی، این وظیفه وزارت آموزش و پرورش و در سطح بالاتر دولت است که می‌بایست علاوه بر رعایت پروتک‌های بهداشتی که متاسفانه به خوبی رعایت نشده و تعداد زیادی از دانش‌آموزان را به کام مرگ کشانده است، نسبت به تأمین امکانات عادلانه در تمام نقاط کشور به ویژه استان‌های محروم مرزی اهتمام ورزند.

سازمان آموزش بین‌الملل(Ei) برای دستیابی به راهکارهای پیشبرد اهداف آموزشی در پنجم اکتبر۲۰۲۰، روز جهانی معلم، ترتیبی داده است تا هزاران معلم در سرتاسر جهان اولویت های خاص معلمان و اتحادیه‌های صنفی را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. من از همکارانم در سرتاسر ایران می‌خواهم در این رویداد مهم پیشگام شوند. چرا که انسان‌ها در کنار هم می‌توانند تغییرات واقعی را ایجاد کنند.
اسماعیل عبدی
زندان اوین – مهرماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *