یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران: مردم طعم شیرین زندگی را در نظام ولایی خواهند چشید

By | ۱۴۰۰-۰۴-۱۴

معاون سیاسی سپاه پاسداران در یادداشتی نوشته که با نتایج انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی و ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری، ارکان نظام یکپارچه و منسجم شده و همسویی سه قوه «از آینده‌ای بسیار امیدوارکننده خبر می‌دهد».

یدالله جوانی که مدیرمسئولی نشریه «صبح صادق» سپاه را نیز برعهده دارد، مدعی شده که در چهار دهه گذشته «گفتمان‌های متفاوت و بعضا متضاد» در قوای سه گانه حاکم بوده و این «واگرایی‌ها نقش اصلی را در کاهش کارآمدی قوا و به ویژه دولت در پی داشته و ‌نارضایتی‌ مردم را» موجب شده است.

او با اشاره به نتایج انتخابات مجلس در اسفند ۹۸ و ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ که با تحریم گسترده روبرو شد، گفته که «زمینه‌ها و بسترهای لازم برای انسجام در ارکان حکومت که از شروط لازم برای حل مشکلات کشور است»، پدید آمده است.

در این دو انتخابات بسیاری از نامزدها رد صلاحیت شدند و تنها کسانی اجازه شرکت پیدا کردند که از صافی شورای نگهبان رد شدند. اصولگرایان که قدرت اصلی را در بسیاری از نهادهای انتصابی در دست دارند برنده هر دو انتخابات معرفی شدند.

معاون سیاسی سپاه وعده داده که «با هوشمندی قوای سه‌گانه و با حضور مردم در صحنه و تبعیت از ولایت، تحول رخ خواهد داد و ملت طعم زندگی شیرین در نظام ولایی را خواهند چشید».

اظهارات آقای جوانی در حالی بیان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران با سرکوب گسترده مخالفان و رسانه‌ها عملا مجالی برای ورود مخالفان به حکومت نداده است و طی چهار دهه گذشته افرادی سکان اداره کشور را به عهده داشته‌اند که مورد تایید شورای نگهبان و نهادهای نظارتی آن بوده و به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ابراز وفاداری کرده‌اند.

از سوی دیگر، نظام جمهوری اسلامی ایران سالانه دهها میلیاردها دلار درآمد نفتی و غیرنفتی داشته است ولی به دلیل فساد گسترده، سوءمدیریت، تحریم‌های ناشی از عملکرد داخلی و خارجی آن و بی‌برنامگی نتوانسته است که از فرصت‌ها برای پیشرفت و رونق اقتصادی استفاده کند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی که هیچ تجربه اجرایی ندارد با ۱۸ میلیون رای فرد پیروز اعلام شد و او وعده داده است که مشکلات اقتصادی کشور را حل خواهد کرد.

بر اساس گزارش سایت جماران و رادیو فردا/ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *