انتشار فیلم راهزنی از مسافران اتوبوس آبادان در شبکه‌های اجتماعی

By | ۱۴۰۱-۰۴-۲۵

ویدئویی روز شنبه، ۲۵ تیرماه، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که راهزنی توسط سارقان مسلح از یک اتوبوس مسافربری در ایران را نشان می‌دهد.

در این ویدئو، دست‌کم سه سارق دیده می‌شوند که یکی از آن‌ها به روی مسافران اسلحه نگه داشته و دو سارق دیگر طلاهای زنان مسافر را می‌دزدند.

خبرگزاری برنا روز شنبه، ۲۵ تیر، در خبر کوتاهی به نقل از یک منبع آگاه نوشت که این اتفاق جمعه شب گذشته رخ داده و سرنشینان یک خودروی پژو با «پلاک انتظامی جعلی» اتوبوس را که در حال جابه‌جایی مسافر از اصفهان به آبادان بوده در مسیر متوقف کرده‌اند.

به نوشته برنا، این افراد با «تجهیزات نظامی» وارد اتوبوس شده و اقدام به سرقت طلاهای زنان مسافر کرده و بعد متواری شده‌اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ مقام انتظامی و قضایی به این حادثه واکنش رسمی نشان نداده است.


پیش از این نیز در پی انتشار فیلم راهزنی مسلحانه از خودروی سواری در اوایل تیرماه جاری در شادگان پلیس «دستور ویژه» داده بود، اما تاکنون خبری از نتیجه پیگیری‌ در این زمینه منتشر نشده است.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار این ویدئو که تاکنون هزاران بار دیده شده از نبود امنیت به‌ویژه در جاده‌های کشور انتقاد کرده‌اند.

برخی کاربران نیز با اشاره به حجم گسترده نیروهای پلیس مربوط به «گشت ارشاد» در سطح شهرها از عدم توانایی وزارت کشور در تامین امنیت جاده‌ها انتقاد کرده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی، آمار سرقت در ایران و اشکال جدید آن در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی قوه قضائیه، ۵ تیر گفته بود که سرقت «مهم‌ترین جرم کیفری» در ۵ سال گذشته در ایران بوده است.

بر اساس اعلام جهانگیر، تنها در سال ۱۴۰۰، «۸۵ هزار پرونده در ارتباط با سرقت ثبت و سیصد و خرده‌ای هزار نفر هم در این رابطه توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند، اما همه پرونده‌ها منجر به نتیجه نشده است.»

به نظر می‌رسد افزایش سرقت در ایران با رشد نرخ تورم و افزایش فقر رابطه معناداری دارد. در بازه پنج‌ساله ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ نرخ تورم سالانه حدود ۴.۴ برابر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *