تداوم خیزش سراسری ایرانیان داخل و خارج کشور علیه جمهوری اسلامی در شامگاه یکشنبه

By | ۱۴۰۱-۰۷-۰۴

خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی که پس از قتل مهسا امینی در شهرهای ایران به راه افتاده، شامگاه یکشنبه سوم مهر همچنان ادامه یافت و ایرانیان خارج از کشور نیز در تجمع‌های پرشمار و هزاران نفری خود در شهرهای مختلف جهان علیه جمهوری اسلامی تظاهرات کردند.

بر اساس گزارش‌ها و تصاویر رسیده به ایران اینترنشنال، مردم شامگاه یکشنبه در شهرهای تهران، رشت، تبریز، سنندج، شیراز، کرج و … به خیابان‌ها آمدند.

در پایتخت ایران، معترضان در مناطق مختلف پایتخت از جمله نارمک، پونک، پردیس، صادقیه، سعادت‌آباد، هفت‌حوض، ستارخان، اکباتان، تجمع‌های پرشمار برگزار کردند و علیه حکومت شعار دادند.

همچنین دانشجویان در کوی دانشگاه تهران تجمع کرده و شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد سر دادند.

مرگ بر خامنه‌ای، توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه، زن زندگی آزادی، مرگ بر بسیجی، می‌کشم می‌کشم هر آنکه خواهرم کشت، ایرانی باغیرت حمایت حمایت، مرگ بر اصل ولایت فقیه، امسال سال خونه سید علی سرنگونه و خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله از شعارهایی بود که در تهران و دیگر شهرهای ایران سر داده شد.

ویدیو‌های رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد گروهی از زنان در تجمع ستارخان در تهران روسری‌های خود را درآورده‌اند.

همچنین معترضان در رشت با بوق ممتد خودرو اعتراضشان را نشان دادند.

زنان در تبریز نیز روسری‌های خود را در خیابان از سر برداشتند و خودروها اعتراضشان به حکومت را با بوق ممتد نشان دادند.

در حالی که گزارش‌ها حاکی از فرار نیروهای سرکوب از مردم معترض در بسیاری از شهرهای ایران است، فرمانده نیروی انتظامی در جمع نیروهای یگان ویژه سرکوب تاکید کرد: محکم بایستید و به مسیرتان شک نکنید.

حضور فرمانده نیروی انتظامی در میان نیروهای سرکوب نشان‌دهنده ضعیف شدن این نیروها در برابر مقاومت مردم معترض است.

تداوم اعتراضات ایرانیان در خارج از کشور

خیزش ایرانیان علیه جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف جهان نیز روز و شامگاه یکشنبه ادامه یافت.

در لندن پلیس بریتانیا از ورود معترضان ایرانی به سفارت جمهوری اسلامی جلوگیری کرد. با این حال، ایرانیان مقیم بریتانیا با تجمع مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن از خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی حمایت کردند.

همچنین معترضان پرچم شیر و خورشید را بر بالای ساختمان مرکز اسلامی لندن به اهتزاز درآوردند.

ایرانیان در آلمان هم‌زمان با شهرهای دیگر دنیا برای حمایت از معترضان در ایران تجمعی در هامبورگ برگزار کرده و ضمن نصب بنرهایی اقدام به هم‌خوانی ترانه‌های اعتراضی کردند.

همچنین عصر یکشنبه، با حرکت معترضان ایرانی در پاریس به سمت سفارت جمهوری اسلامی، پلیس فرانسه برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده کرد و با معترضان درگیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *