آمریکا: ایران تحریم‌های شورای امنیت را نقض کرده

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۷

خبرگزاری آناتولی: نیکی هیلی، نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت: “ایران با ارسال اسلحه به خاورمیانه، عدم اجرای محدودیت‌های مسافرتی و حمایت از سازمان های تروریستی و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، تحریم های شورای امنیت را نقض کرده است.

در این بیانیه که پیش از ارائه آخرین گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت در مورد اجرای قطعنامه 2231 آن منتشر شده، آمده است:

ایالات متحده آمریکا در مقابل اقدامات بی ثبات کننده ایران ساکت نخواهد ماند. از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز می‌خواهیم که چنین رویکردی را اتخاذ کنند”.

طبق گزارش دبیرکل سازمان ملل نیز شواهد قدرتمندی دال بر اینکه در ساخت موشک های شلیک شده از سوی حوثی‌های یمن به عربستان سعودی از قطعات ایرانی استفاده شده است وجود دارد.

جائو واله دآلمیدا، نماینده دائم اتحادیه اروپا درسازمان ملل نیز در جلسه بررسی گزارش گوترش درباره برجام، گفت: اتحادیه اروپا از اقدامات نظامی ایران در منطقه نگران است اما این امر ارتباطی با توافق هسته ای ندارد.

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل نیز با اشاره به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پای‌بندی تهران به برجام، اجرای توافق هسته را برای ثبات منطقه مهم توصیف کرد.

نماینده دائم انگلستان در سازمان ملل هم خواستار بررسی جداگانه اقدامات نظامی ایران در منطقه مانند ارسال قطعات موشک های بالستیک و توسعه برنامه موشکی تهران شده است.

از سوی دیگر نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از گزارش ارائه شده از سوی آنتونیو گوترش اظهار داشت که اتهام وارده در این گزارش علیه ایران به اثبات نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *