سه عضو کانون نویسندگان ایران بازداشت شدند

By | ۱۳۹۷-۱۱-۰۳

بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن سه عضو کانون نویسندگان ایران با حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. بازداشت این افراد در دادگاه انقلاب بدلیل تشدید قرار وثیقه بوده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه‌شنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن دو عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران و بکتاش آبتین یکی از بازرسان کانون در احضاریه‌های جداگانه‌ای که طی روزهای اخیر به دست‌شان رسیده‌بود، در شعبه‌ی ٢٨ “دادگاه انقلاب اسلامی” حاضر شدند. قاضی “مقیسه” وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی این سه را به یک میلیارد تومان برای هر کدام افزایش داد و این سه عضو کانون به دلیل عدم امکان تامین وثیقه، بازداشت و روانه زندان اوین شدند.

این پرونده در اردیبهشت ۱۳۹۴ با شکایت وزارت اطلاعات تشکیل شد. از آن زمان بکتاش آبتین، رضا خندان و کیوان باژن بارها برای بازجویی پیرامون دو اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “انتشار نشریه غیر قانونی” به ساختمان مرکزی وزارت اطلاعات احضار و بازجویی شدند.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای اعتراضی نسبت به بازداشت این سه تن نوشته‌است:«دادگاه وکلای معرفی شده – ناصر زرافشان و راضیه زیدی – را نپذیرفته‌بود، اعضای کانون مهلت تعیین وکیل و برخورداری از حق دفاع از خود را درخواست کردند، اما رئیس دادگاه – قاضی مقیسه – با طرح این نکته که “متهمان” خود می‌توانند از خودشان دفاع کنند در واقع حق اعضای کانون برای برخورداری از وکیل را نقض کرد و پس از آن قرار تأمین را از کفالت صد میلیون تومانی برای هر یک، به وثیقه‌ی یک میلیارد تومانی برای هر کدام از آنان تبدیل کرد. اعضای کانون به دلیل عدم امکان تأمین قرار، بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *