نوشته نرگس محمدی در چهلمین سالگرد “انقلاب” درباره وضعیت زنان زندانی زندان اوین

By | ۱۳۹۷-۱۱-۱۷

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن نوشته نرگس محمدی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب درباره وضعیت زنان زندانی زندان اوین

۱۰زن، ۱۳۲سال محکومیت
نرگس محمدی، زندان اوین: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ملت ایران برای تحقق دموکراسی و آزادی و عدالت، بررسی نمودها و عملکرد حکومت برای آینده پیش روی ما ضروری است. درحوزه زنان نگاهی اجمالی به ترقی و پیشرفت زنان جهان طی چهل سال گذشته و قیاس آن با وضعیت حقوقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زنان در جامعه ایران، گویای نقش حکومت در عقب نگاه داشتن زنان جامعه می باشد. اما در این گستره پر دامنه، زندان زنان در چهلمین سال پس از انقلاب نمودی واضح دارد. زندان هایی که هنوز پس از چهل سال از تأسیس نظام، زندانی زن سیاسی- عقیدتی دارد و مهمتر از وجود زن زندانی سیاسی، وضعیت حقوقی، احکام سنگین و وضعیت نگهداری آنان است. تنها در یکی از زندان ها ( اوین) ۲۵زندانی زن سیاسی- عقیدتی وجود دارد که مجموع حبس آنها ۱۷۸سال می باشد. ۱۰نفر از آنها احکام ۱۰سال به بالا دارند که مجموع حکم این ۱۰زن ۱۳۲سال می باشد.

۱۰زن و ۱۳۲سال زندان فقط دو عدد ریاضی نیستند، پارامترهایی برای تحلیل نظامی هستند که مدعی رأفت اسلامی، موازین انسانی و فرامین الهی و البته توأم با آزادی و دموکراسی است.

از میان ۲۵زن، حداقل ۱۵نفر از آنان مشمول آزادی مشروط می شوند که اعمال نمی گردد و علی رغم گذر سالهای سال این زنان به مرخصی نمی روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *