تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه قدس، حماس، حزب‌الله و القاعده

By | ۱۳۹۸-۰۶-۲۰

آمریکا در آستانه هجدهمین سالگرد یازدهم سپتامبر اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه “طیف وسیعی از تروریست‌ها و حامیان آن‌ها” مثل حماس و سپاه قدس مقرر کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد در اقدامی جدید سلسله‌ای از تحریم‌های تازه علیه رهبران گروه‌های تروریستی، شرکت‌های آنها و افرادی که تسهیل‌گر امور این گروه‌ها هستند وضع کرده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه (چپ) و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا هنگام اعلام تحریم‌های جدید در کاخ سفید

به نقل از وب‌سایت این وزارتخانه، این تحریم‌ها که روز سه‌شنبه ۱۹ شهریور (۱۰ سپتامبر) توسط این وزارتخانه اعلام شده‌اند در مورد ۱۵ رهبر، شرکت و افراد مرتبط با “گرو‌های تروریستی” قابل اجرا هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که از جمله گروه‌های حماس، حزب‌الله، شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و القاعده و گروه “دولت اسلامی” (داعش) شامل تحریم‌های جدید آمریکا هستند.

این تحریم‌ها یک روز پیش از هجدهمین سالروز حملات ۱۱ سپتامبر اعلام شده‌اند.

استیون منوچین در بیانیه وزارت خزانه‌داری گفته است که از زمان حملات وحشتناک ۱۱  سپتامبر ۲۰۰۱ دولت آمریکا در تلاش برای مبارزه با تروریسم بوده است.

منوچین گفته است که روش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مبارزه با تروریست‌ها هدف حمله قرار دادن منابع مالی گروه‌های تروریستی است.

از جمله کسانی که از آن‌ها به عنوان رهبر تحریم شده گروه تروریستی نام برده شده “محمد سعید ایزدی” است که گفته شده رئیس دفتر فلسطین نیروهای قدس در لبنان است.

همچنین ظاهر جبارین، رابط حماس و سپاه قدس، که در ترکیه مستقر است یکی از افراد تحریم‌ شده است.

چند صرافخانه و یک شرکت جواهری در جنوب ترکیه هم جزء تحریم‌شدگان هستند.

تحریم‌ها هر دارایی‌ای را که افراد و شرکت‌های مورد تحریم در آمریکا دارند مسدود می‌کنند. همچنین شهروندان آمریکایی اجازه هیچ گونه معامله‌ای را با افراد و شرکت‌های تحریم‌شده ندارند.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *