جلوگیری از اعزام تیم ملی شطرنج مردان ایران به مسابقات جهانی

By | ۱۳۹۸-۱۰-۰۱

ملی‌پوشان ایران به مسابقات شطرنج برق‌آسای قهرمانی جهان در مسکو اعزام نخواهند شد.

در پی رقابت امین طباطبایی و پرهام مقصودلو با رقیب اسراییلی در مسابقات بین‌المللی اسپانیا، وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران از اعزام تیم مردان به مسابقات جهانی جلوگیری کرده است.

خبر برگزاری بازی بین نمایندگان ایران با ایدو گورشتاین استاد فدراسیون جهانی از اسراییل برای نخستین بار در رادیو فردا منتشر شد.

خبرگزاری فارس به نقل از طباطبایی، علت انجام مسابقه را عدم آگاهی نسبت به ملیت بازیکن اسراییلی عنوان کرد.

پرهام مقصودلو و محمد امین طباطبایی

پدر امین طباطبایی گفت: «اهل جنگ هستم و در دهان دشمنان اسلام و ایران می‌زنم. دشمن دنبال سوء استفاده است. رسانه‌های ضد انقلاب و معاند می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و به اهداف شوم خود برسند اما ما به آرمان‌های جمهوری اسلامی اعتقاد داریم.»

تیم ملی اسراییلی در مسابقات جهانی حضور خواهند داشت. خبرگزاری ایسنا «وجود بعضی ملاحظات» را دلیل مخالفت با اعزام تیم ملی آقایان می‌داند.

این رقابت‌ها از چهارم تا نهم دی برگزار خواهد شد و مجموع پاداش نقدی‌اش نزدیک به یک میلیون دلار است. نمایندگان ایران نیز جزو بازیکنان مطرح جهان محسوب می‌شوند.

علیرضا فیروزجا، پوریا درینی، احسان قائم‌ مقامی، پرهام مقصودلو، پویا ایدنی و امین طباطبایی ترکیب تیم مردان را تشکیل می‌دادند.

نام‌ این بازیکنان در فهرست ۱۵۶ نفره رقابت‌ها بود که حالا حذف شده‌اند تا فهرست بازیکنان حاضر در رقابت‌ها به ۱۵۰ نفر کاهش یابد.

پارسال علیرضا فیروزجا ۱۵ ساله به مقام ششم جهان رسید. ماگنوس کارلسن قهرمان بلندآوازه نروژی جهان در رده پنجم قرار گرفت.

سرگئی کاریاکین و ویسوانتان آناند از جمله ستارگانی بودند که در رده بندی نهایی بعد از فیروزجا قرار گرفتند.

سارا خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان، شادی پریدر، میترا حجازی‌پور و مبینا علی‌نسب ترکیب زنان اعزامی ایران به مسابقات امسال را تشکیل می‌دهند.

علت عدم جلوگیری از اعزام دختران ایرانی این است که تیم زنان اسراییل در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور نخواهد داشت.

در حالی که بوریس گلفاند، یوگنی پوستنی، ایلیا اسمیرین و الکساندر هوزمان بازیکنان تیم ملی مردان اسراییل در این مسابقات خواهند بود.

یکی از اعضای فدراسیون شطرنج ایران که نمی‌خواست نامش فاش شود به خبرگزاری ایسنا گفت شطرنج‌بازان مرد ایران به دلیل «عدم صدور مجوز از سوی شورای برون مرزی، به این مسابقات اعزام نخواهند شد».
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *