هک شدن سایت یک اداره فدرال آمریکا توسط “هکرهای ایرانی”

By | ۱۳۹۸-۱۰-۱۵

وب‌سایت یک اداره فدرال ایالات متحده به عنوان اقدامی در واکنش به کشته شدن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هک شد. روی این سایت که اکنون در دسترس نیست برای مدت کوتاهی عبارت “هکرهای ایرانی” و تصویری از خامنه‌ای قرار گرفت.

روز گذشته (شنبه چهارم ژانویه/ ۱۴ دی) برای مدتی روی وب‌سایت رسمی اداره فدرال انتشارات دولت ایالات متحده عبارت “هکرهای ایرانی” و تصویری از رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هکرها همچنین تهدید به انتقام‌گیری به خاطر کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران کرده‌اند.

بامداد جمعه دو خودروی حامل قاسم سلیمانی، چهار پاسدار دیگر سپاه قدس و پنج استقبال کننده آنها نزدیک فرودگاه بغداد هدف حمله پهپادی آمریکا قرار گرفت و همه سرنشینان آنها، از جمله ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی کشته شدند.

“هکرهای ایرانی” در سایت اداره فدرال انیمیشنی منتشر کردند که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حال کتک خوردن و موشک‌های جمهوری اسلامی در حال پرواز به چشم می‌خوردند.

بالای این انیمیشن نوشته شده بود با کشته شدن سلیمانی “کار و راه او” خاتمه نمی‌یابد. هکرها بر سایت اداره فدرال که اکنون در دسترس نیست نوشته‌اند: «این فقط بخش کوچکی از توانایی سایبری ایران است.»


وب‌سایت رسمی اداره فدرال انتشارات دولت ایالات متحده پس از هک شدن از دسترس خارج شد

پس از کشته شدن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همراهانش، علی خامنه‌ای و شمار دیگری از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی تهدید کردند که “انتقام سختی” در انتظار آمریکا خواهد بود.

هشدار در مورد هدف قراردادن ۵۲ نقطه

ترامپ شامگاه شنبه در یک رشته پیام توئیتری به تهدیدهای مکرر مقام‌های جمهوری اسلامی در دو روز گذشته پاسخ داد و نوشت این تهدیدها در واکنش به کشته شدن کسی است که در حال برنامه‌ریزی برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد و ضربه زدن به منافع آمریکا در دیگر نقاط عراق بوده است.

او می‌گوید اگر ایران به شهروندان آمریکایی و منافع آمریکا حمله کند ۵۲ نقطه این کشور که برخی از آنها “بسیار مهم” هستند، به عنوان نمادی از ۵۲ آمریکایی که سال‌ها پیش گروگان گرفته شدند هدف قرار می‌گیرد.

آمریکا می‌گوید هدف قرار گرفتن دو خودروی فرمانده سپاه قدس و همراهانش به صورت “یک حمله دقیق پهپادی” انجام شد

اشاره ترامپ به اشغال سفارت آمریکا در تهران در آبان ۱۳۵۸ است که در جریان آن ۵۲ دیپلمات و کارمند سفارت برای ۴۴۴ روز به گروگان گرفته شدند. او هشدار داد که ضربه‌های آمریکا “بسیار سریع و بسیار سخت” خواهد بود.

تهدید با “تسلیحات بسیار جدید”

رئیس جمهور آمریکا بامداد یک‌شنبه در پیام دیگری در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به این که ایالات متحده به تازگی دو تریلیون دلار صرف تولید جنگ‌افزار کرده تاکید کرد که آمریکا “بزرگترین و با فاصله زیاد بهترین” قدرت جهان است.

ترامپ تهدید کرد که اگر ایران به یکی از پایگاه‌های آمریکا یا یک شهروند آمریکایی حمله کند، ایالات متحده “برخی از این تسلیحات بسیار جدید و زیبا” را برای آن ارسال می‌کند. او افزود که این کار “بی‌درنگ” انجام خواهد شد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز جمعه و پس از برگزاری یک نشست فوق‌العاده در بیانیه‌ای حمله پهپادی آمریکا به قاسم سلیمانی و همراهانش را “بزرگترین خطای راهبردی” واشنگتن در منطقه غرب آسیا خواند و هشدار داد که “آمریکا از تبعات این اشتباه محاسباتی به آسانی رهایی نخواهد یافت”.

بر پایه این بیانیه، شورای عالی امنیت ملی در نشست فوق‌العاده ۱۳ دی ماه با بررسی ابعاد مختلف این حادثه، “تصمیمات مقتضی” را اتخاذ کرده و آمریکا “در زمان و مکان مناسب” با اقدام انتقام‌جویانه ایران روبرو خواهد شد.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *