سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام؛ «احتمال زنده‌ماندن کسی نیست»

By | ۱۳۹۸-۱۰-۱۸

رسانه‌های ایران بامداد چهارشنبه گزارش دادند که یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام در نزدیکی تهران دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

رئیس سازمان هلال احمر ایران گفته «بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما وجود ندارد».

این هواپیما که با تأخیر یک ساعته از فروگاه امام برخاست، عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است ۱۷۰ مسافر و خدمه داشته است.

تصویر منتشر شده در خبرگزاری ایرنا از بقایای هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، پیشتر به ایسنا گفته بود ۲۲ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل سقوط فرستاده شده و رئیس مرکز دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیر جانشین اورژانس تهران نیز به محل رفته‌اند.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، هم به تلویزیون ایران گفته بود شدت آتش آن قدر زیاد است که امکان امدادرسانی را سلب کرده است.

علیرضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، نیز به تلویزیون دولتی ایران گفت که این هواپیما لحظاتی پس از اوج گرفتن در محلی بین پرند و شهریار سقوط کرد.

وی اظهار داشت: تیم سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده است.

آقای جعفرزاده گفت که جزئیات بیشتر در این زمینه متعاقبا اعلام می‌شود.

شرکت بوئینگ نیز در بیانیه‌ای گفته است از رخدادها باخبر و در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

جان استروور، یک متخصص امور هوانوردی در حساب کاربری خود تصویری را منتشر کرده و می‌گوید زمانی که در حال رصد پروازها بر فراز آسمان ایران و عراق بوده آن را گرفته و هواپیمایی اوکراین را لحظاتی پس از برخاستن نشان می‌دهد.

او در عین حال تاکید کرده هواپیما از نوع ۷۳۷ مکس که به دلایل فنی زمین‌گیر شده‌اند نبوده، بلکه بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰، بود.

این دومین حادثه پرتلفات در ایران ظرف دو روز گذشته است. روز سه‌شنبه در جریان مراسم دفن پیکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در شهر کرمان دستکم ۵۶ نفر کشته شدند.

سقوط این هواپیما ساعاتی پس از آن اتفاق افتاد که ایران به دو پایگاه نظامی محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق حملات موشکی کرد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ هواپیمای تک‌راهرو است که استفاده از آن در میان خطوط هوایی در پروازهای با برد کوتاه و متوسط بسیار معمول است.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *