لباس های 1 دلاری ترکیه در بازار شب عید ایران

By | ۱۳۹۸-۱۱-۱۴

آیا تولید‌کنندگان پوشاک ایرانی دارند بازار عید پوشاک ایرانی را از دست می‌دهند؟

ترکیه با لباس های استوک 1 دلاری بازار شب عید پوشاک ایران را تصاحب کرده است.

محمد مالکی تولیدکننده، با اشاره به اینکه امسال تولیدکنندگان با افزایش قیمت ارز و ممنوعیت واردات پوشاک حساب ویژه‌ای روی بازار شب عید باز کردند، اظهار داشت:«در حال حاضر واردات پوشاک از مناطق آزاد بلامانع است، از طرف دیگر گمرکات هم در مناطق جنوبی کشور مستقر نیستند تا محدودیت ها را در ورود پوشاک به کشور اعمال کنند.

تولیدکنندگان نگران از دست دادن بازار و فروش شب عید خود هستند. ما با امید کالا تولید کرده‌ایم اما با ورود کالاهای قاچاق به کشور نمی‌توانیم فروشی داشته باشیم. متأسفانه ترک ها هم به ما پیشنهاد  می کنند به صورت کیلویی اجناس استوک را بفروشند که این موضوع یک زنگ خطر برای تولید پوشاک در کشور است.

به عنوان نمونه در یکی از این پیشنهادات ترک ها به تولیدکنندگان ایرانی اعلام کرده‌اند، 350 هزار تکه انواع کالاهای استوک را با قیمت 350 هزار دلار می فروشیم این یعنی هر کالا یک دلار قیمت دارد، در این شرایط مسئولان بگویند کدام تولیدکننده توان رقابت با اجناس خارجی را خواهد داشت.

هیچ برخوردی با برندهای محرز قاچاق در بازار نمی شود و واردات هم در مناطق آزاد بلامانع است، در این شرایط آیا تولیدکننده می تواند محصول خود را در بازار به فروش برساند».
تسنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *