شورای صنفی دانشجویان کشور: بهاره هدایت پس از احضار به حراست دانشگاه تهران، ناپدید شده است

By | ۱۳۹۸-۱۱-۲۲

شورای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرد که «بهاره هدایت، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران، ظهر دوشنبه بیست و یکم بهمن پس از احضار به حراست این دانشگاه ناپدید شده است».

 بهاره هدایت که سال‌ها زندانی سیاسی بود، یک روز پس از آنکه از «احضار» خود برای روز چهارشنبه بیست و سوم بهمن خبر داد، ظهر روز دوشنبه به هنگام حضور در دانشگاه، از سوی حراست دانشگاه تهران احضار شد و پس از مراجعه به حراست تاکنون خبری از او در دست نیست.

برخی منابع مطلع از احتمال بازداشت بهاره هدایت خبر می‌دهند اما نزدیکان او گفتند که این فعال دانشجویی و زندانی سیاسی پیشین پس از مراجعه به حراست مفقود شده و تاکنون هیچ دستگاه امنیتی مسئولیت بازداشت هدایت را بر عهده نگرفته است.

شورای صنفی دانشجویان کشور نیز با اشاره به اخبار منتشر شده درباره احتمال بازداشت این فعال دانشجویی و زندانی سیاسی پیشین، تاکید کرد که تاکنون «نهاد بازداشت کننده، علت بازداشت و مکان نگهداری بهاره هدایت همچنان نامشخص است».

بهاره هدایت روز یک‌شنبه بیستم بهمن ماه در صفحه توییتر خود نوشت: « برای روز چهارشنبه ۲۳بهمن احضار شدم. دلیل احضار هم روشن نیست.»

او با تاکید براینکه از دلیل احضار خود بی‌اطلاع است، نوشت: «احضار فعالان نمونه‌ای است از سازوکار پنهان سرکوب، و هدفش فلج کردن کنش سیاسی‌ است؛ بنابراین نباید پوشیده نگهش داشت.»

هدایت در دهه هشتاد و زمانی که عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بود بارها بازداشت و احضار شده بود اما در جریان بازداشت‌های پس از اعتراضات سال۱۳۸۸ بار دیگر دستگیر شد و با حکم دادگاه انقلاب تهران به مدت شش سال و نیم زندانی بود.

هدایت سه سال پیش و پس از تجمیع برخی حکم‌های صادره از سوی دادگاه انقلاب در روز یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ آزاد شده بود.مقام‌های قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی تا ساعات پایانی دوشنبه توضیحی درباره سرنوشت بهاره هدایت نداده‌اند.

به گفته برخی نزدیکان بهاره هدایت، مقام‌های حراست دانشگاه تهران در پاسخ به پیگیری خانواده و بستگان هدایت عنوان کرده‌اند که تنها برای دقایقی او را احضار کرده بود و پس از آن از سرنوشت این دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران اطلاعی ندارند.

در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه، تشکل‌های دانشجویی از همکاری بسیار نزدیک حراست دانشگاه تهران با دستگاه‌های امنیتی خبر داده و اعلام کرده بودند که با همکاری حراست این دانشگاه در شامگاه دوشنبه ۲۷ آبان ماه، ماموران امنیتی درحالی که در چندین آمبولانس مخفی شده بودند وارد محوطه این دانشگاه شده و بیش از ۴۰ تن از دانشجویان معترض را بازداشت کردند. به گفته فعالان دانشجویی، نیروهای امنیتی از آمبولانس برای انتقال دانشجویان بازداشت شده به بازداشتگاه نیز استفاده کرده بودند.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *