سخنگوی قوه قضاییه: افشاکننده محل استقرار و تردد سردار سلیمانی به زودی اعدام می‌شود, نماینده خامنه‌ای جاسوس بود؟

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۰

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سید محمود موسوی مجد، شخصی که درباره محل استقرار و ترددهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار بیگانه می‌گذاشت، به اعدام محکوم شد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا اخیرا جاسوس سازمان سیا به اعدام محکوم شده است؟ گفت: بله از ناحیه امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تلاش کردند در امور کشور ما مداخله کنند. هم سربازان گمنام امام زمان و هم نیروهای هوشیار ما در سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات انها را رصد می‌کنند و عناصر فریب خورده‌ای که به دام‌ می‌افتند را شناسایی می‌کنند و سپس محاکمه می‌شوند. اخیرا سید محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم که هم برای سرویس موساد و هم سرویس سیا در قبال اخذ دلار امریکایی در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح بویژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار بیگانه می‌گذاشت به اعدام محکوم شد.

وی افزود: شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور هم حکم را  تایید کرد و بزودی حکمش اجرا می‌شود و  به سزای اعمالش می‌رسد.

حکم اعدام برای جاسوس قاسم سلیمانی؛ نماینده خامنه‌ای جاسوس بود؟

اسماعیلی، جرم آقای موسوی را افشای ترددهای قاسم سلیمانی برای آمریکا و اسرائیل اعلام کرده است: « وی در قبال اخذ دلار آمریکایی در حوزه‌های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می‌کرد و محل‌های تردد شهید سرلشگر قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن قرار داده بود. این حکم تائید شده و به‌زودی اجرا می‌شود.»
سخنگوی قوه قضائیه جزئیات بیشتری از سمت و جایگاه این فرد در سپاه قدس و نحوه دسترسی او به اطلاعات مربوط به سفرهای فرمانده سابق سپاه قدس اعلام نکرده است.
در میان نزدیکان قاسم سلیمانی در سال‌های اخیر، نام رئیس ستاد بازسازی عتبات خوزستان که نماینده علی خامنه‌ای در سپاه ولی‌عصر خوزستان هم بوده با نام جاسوس اعلام شده از سوی سخنگوی قوه قضائیه یکی است. حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، متولی بازسازی حرم حضرت زینب و حرم حضرت علی در نجف است.
بخش عمده‌ای از نیروهای سپاه قدس در ستاد بازسازی عتبات حضور دارند. تلویزیون ایران پس از ترور سلیمانی مستندی ار نقش سلیمانی در توسعه اماکن مذهبی در عراق و سوریه و هماهنگی این امور از سوی او پخش کرد.
با توجه به نقش قاسم سلیمانی در همکاری با ستاد بازسازی عتبات و اقدامات این ستاد در سوریه و عراق ممکن است این فرد همان کسی باشد که به جرم افشای موقعیت قاسم سلیمانی به اعدام محکوم شده است.
هنوز مشخص نیست که جاسوس اشاره‌شده در سخنان سخنگوی قوه قضائیه همین حجت‌الاسلام سید محمود موسوی باشد.
قاسم سلیمانی در سفرهای رسمی و غیررسمی به عراق و سوریه معمولاً از اماکن مذهبی و پیشرفت کار بازسازی این اماکن دیدار می‌کرد.
قاسم سلیمانی در بامداد روز ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ و در نزدیکی فرودگاه بغداد و با استفاده از پهپاد‌های تهاجمی ترور شد. ابومهدی المهندس، معاون حشد‌الشعبی و فرمانده کتائب حزب‌الله نیز در این حمله کشته شد.
بعدتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که او شخصاً دستور ترور قاسم سلیمانی را صادر کرده است.
بلافاصله پس‌ازاین عملیات، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی جاسوس‌های احتمالی در عراق و ایران آغاز شد.
در نخستین روزهای پس از این حادثه حتی کادر پرواز هواپیمایی که سلیمانی را از دمشق به بغداد رسانده بود به ظن افشای حضور او در بغداد دستگیر و بازجویی شدند.
یک ماه پس از این عملیات، قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق در عراق، محمد حلبوسی، رئیس پارلمان این کشور را متهم کرد که برای آمریکا جاسوسی می‌کند و اطلاعاتی که او افشا کرده سبب ترور قاسم سلیمانی شده است.
در ایران اما بررسی‌ها برای یافتن فرد یا افرادی که ممکن است اطلاعات مربوط به قاسم سلیمانی را در اختیار آمریکا قرار داشته باشند در سکوت خبری انجام شد./ ایندیپندنت فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *