آبادان؛ مردی همسربرادر خود و مردی دیگر را به “دلایل ناموسی” به قتل رساندA

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۶

عصر روز گذشته مردی، همسر برادرخود و مرد دیگری را در منطقه شطیط آبادان با سلاح وینچستر به قتل رساند. وی پس از بازداشت انگیزه خود از قتل را ارتباط همسر برادرش با مرد غریبه عنوان کرده است. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، روز شنبه ۲۷ مهرماه ۹۸، وقوع یک قتل در منطقه شطیط آبادان به کلانتری ۱۸ ذوالفقاری گزارش شد.

پس از حضور ماموران پلیس در محل بازپرس ویژه قتل همراه تیمی از ماموران تشخیص هویت در محل حاضر شدند تا بررسی های خود را انجام دهند. وضعیت صحنه قتل به این شکل بود که زن و مرد جوانی با سلاح وینچستر به طرز هولناکی از پای درآمده بودند.

بررسی های نخستین مشخص کرد که ۲ قربانی هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند و از آنجایی که زن به قتل رسیده شوهردار است، سناریوی یک جنایت ناموسی نخستین فرضیه ای بود که کارآگاهان جنایی آبادان آن را مورد بررسی قرار دادند. اقدامات فنی ماموران ادامه داشت تا اینکه هویت قاتل مشخص شد.

شاهدان محمد ۲۸ ساله برادرشوهر زن کشته شده را دیده بودند که پس از شلیک چند گلوله با سلاح وینچستر از خانه برادرش سراسیمه پا به فرار می گذارد.

در ادامه ماموران برای دستگیری قاتل دست به کار شدند و توانستند وی را که هیچ تلاشی برای فرار نکرده بود را دستگیر کنند.

قاتل در اعتراف نخست گفت: صبح زود به دریا رفته و بعد انجام کارهایم در حال بازگشت به خانه مان بودم که همسر برادرم را دیدم یک مرد جوان را با خود به خانه برد. آن لحظه خون به مغزم نرسید و تصمیم قتل مهسا و آن مرد غریبه را گرفتم. از خانه خودمان سلاح وینچستر را برداشته و به سمت خانه برادرم رفتم. هنگامی که در را باز کردم آنها را در وضعیت خوبی ندیدم و پس از کمی جدال لفظی به سمت هردوی آنها شلیک کردم و از آنجا متواری شدم.

بر اساس این گزارش اعتراف متهم هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته و ابعاد دیگری از پرونده قتل زن و مرد ۳۰ ساله باید مورد بررسی قرار بگیرد.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، قربانی یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا ارتکاب زنا. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *