۲۰ هزار مدیر و مسئول جمهوری اسلامی طی شش سال متهم به فساد مالی و اداری شدند

By | ۱۳۹۹-۰۵-۰۸

دادستان سابق دیوان محاسبات کشور خبر داده که۲۰ هزار و ۶۷ مدیر و مسئول نظام جمهوری اسلامی طی مدت شش سال با اتهامات فساد مالی و اداری روبرو شدند. از این تعداد برای ۴۶۱۶ قرار بازداشت صادر شده است.

فیاض شجاعی دادستان سابق دیوان محاسبات کشور روز دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ در مراسم تودیع و معارفه رئیس و داستان دیوان محاسبات این آمار را ارائه کرد.

به گفته فیاض شجاعی طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸، ۶۶۸۹ فقره پرونده بر اساس بر گزارش‌های دریافتی و یا یافته‌ها و گزارش‌های موجود علیه مدیران و مسئولان دولتی تشکیل شده است.

تعداد مدیرانی که در این پرونده‌ها با اتهام فساد و تخلف روبرو شدند، ۲۰ هزار و ۶۷ نفر بوده که تحقیقات، پیگیری و مقدمات لازم آن انجام شد.

به گفته شجاعی از ۶۶۸۹ پرونده، برای ۳۱۶۳ مورد دادخواست قضایی صادر شده و ۴۶۱۶ پرونده هم به صدور قرار برای متهمان رسیده است.

دادستان سابق دیوان محاسبات گفته برای ۳۰۰۰ پرونده از سوی هیئت‌های مستشاری رأی صادر شده که ۲۳۰۰ مورد جهت اجرا به دادستانی ارجاع شد و ۱۶۰۹ فقره از آرا اجرا شده است. او افزوده اجرای رأی‌ها در نهایت سبب «بازگشت ۸۳ هزار میلیارد ریال و چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به بیت‌المال» شده است!

این آمار در حالی ارائه شده که مدیران کل و میانی سازمان‌ها و نهادهای حکومتی همگی از فیلترهای امنیتی گذشته و جزو معتمدان نظام اسلامی به شمار می‌روند. ایجاد شبکه‌های در هم تنیده فساد و اختلاس از سوی همین مدیران و مسئولان و مقامات شکل گرفته است.

میزان اختلاس و دزدی مقامات جمهوری اسلامی آنقدر گسترده شده که آن پرونده‌هایی علنی شده و اطلاعاتی درباره آنها درز پیدا می‌کند که پنهان کردن آنها امکانپذیر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *