انفجار مهیب در زاهدان

By | ۱۳۹۹-۰۵-۱۵

ماموران «چک و خنثی‌سازی» در زیباشهر حضور دارند

در دقایق نخستین بامداد امروز (چهارشنبه) صدای انفجار مهیب در منطقه زیباشهر زاهدان شنیده شده است. ایلنا ساعت این انفجار را ۲۳دقیقه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرده است. به گفته شاهدان عینی، انفجار مقابل یک خودروی نیروی انتظامی در تقاطع خیابان شورا و صدرا در منطقه زیباشهر رخ داده و جزئیات آن مشخص نیست.

ایلنا در ادامه از حضور نیروهای آتش‌نشانی، «چک و خنثی» و نیروهای امدادی در منطقه خبر داده است. پیش‌تر برخی گزارش‌های تایید نشده به احتمال انفجار بمب اشاره کرده بود. مقامات جمهوری اسلامی این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند، اما ایلنا از حضور ماموران متخصص خنثی‌سازی بمب در محل خبر داده است.

هنوز تلفات احتمالی این انفجار به طور رسمی اعلام نشده اما برخی گزارش‌های غیررسمی به زخمی شدن یک سرباز اشاره می‌کند.

این انفجار در حالی اتفاق افتاده که عصر روز گذشته نیز منطقه صنعتی در شرق تهران دچار حریق شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که آتش‌سوزی به سه کارگاه صنعتی در جاجرود خسارت‌هایی وارد کرده است.

رسانه‌های دولتی اعلام کردند که این آتش‌سوزی تلفات انسانی بر جای نگذاشته و دلیل وقوع این حادثه نیز روشن نیست.

در هفته‌های گذشته انفجارهای متعددی در شهرهای مختلف ایران در بخش‌های زیرساختی، صنعتی، نظامی و هسته‌ای اتفاق افتاده است.

یکی از مهمترین آنها انفجار در تاسیسات مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته در سایت غنی‌سازی نظنز است که شورای عالی امنیت ملی می‌گوید، باوجود اینکه دلیل آن را می‌داند، بنا بر ملاحظات امنیتی اعلام نمی‌کند.

انفجارهای دیگری نیز در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران اتفاق افتاده است. از انفجار در کلینیک پزشکی سینا اطهر در شمال تهران که ۱۹ کشته بر جای گذاشت تا انفجار در گرمدره در غرب تهران. انفجاری که به کپسول گاز در منطقه عمومی پارچین در شرق تهران نسبت داده شده بود نیز پس از انتشار تصاویر ماهواره‌ای روشن شد در واقع انفجار در خجیر بوده که گمان می‌رود کارگاه تولید موشک باشد.

انفجار در باقرشهره، نیروگاه زرگان، تاسیسات پتروشیمی تندگویان و بوشهر در در هفته‌های اخیر اتفاق افتاده است.

مقامات تهران پیش‌تر ادعا کرده بودند که هیچ یک از این انفجارها امنیتی نبوده، جز انفجار نظنز. البته در مورد انفجارهای دیگر که نیز هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای ارایه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *