وضعیت وخیم جسمانی و روحی پیام درفشان در زندان اوین

By | ۱۳۹۹-۰۵-۲۹

سعید دهقان، وکیل پیام درفشان، وکیل دادگستری زندانی در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در ایران با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی و روحی موکلش در زندان گفت که ا از نظر جسمی و روحی وضعیت خوبی ندارد و باید در بیمارستان تخصصی تحت درمان قرار بگیرد.

آقای دهقان همزمان از کاهش حکم موکلش براساس قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری خبر داده و گفت که امیدوار است دیوان عالی کشور با درخواست اعاده دادرسی او موافقت کند.

سعید دهقان، وکیل پیام درفشان در مصاحبه با کمپین درباره حکم موکلش توضیح داد: “بعد از همفکری با همکارم آقای ابوذر نصراللهی که به اتفاق وکالت آقای درفشان را برعهده داریم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به مشکلات حقوقی زیادی که پرونده دارد، در حال حاضر مهمترین اقدام، اعاده دادرسی برای رسیدگی فرجامی در دیوان عالی کشور است. به ویژه اینکه حکم حبس فعلی ایشان مبنی بر نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به خاطر بحث پرونده مشترک من و پیام مربوط به فاطمه خویشوند (سحر تبر) بود که ما گواهی رسمی داریم که خانم خویشوند به کرونا مبتلا شده، بنابراین آقای درفشان مطلب کذبی را منتشر نکرده که مستحق مجازات باشد. به همین دلیل، ما به نتیجه اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور امیدواریم. همزمان ب اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، با استناد به بخش هایی از قانون مجازات اسلامی و همچنین قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری، هم مجازات یکی از اتهامات ایشان (تبلیغ علیه نظام) لغو شد و هم به تبع آن، مجازات قطعی و لازم الاجرا، مطابق با دادنامه تجدیدنظر، به دو سال کاهش پیدا کرده است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *