“تخلف عیسی شریفی قائم مقام قالیباف در شهرداری تهران ۱۳۰۰ میلیارد تومان است”

By | ۱۳۹۹-۰۶-۰۲

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران گفته است پرونده تخلف عیسی شریفی، قائم مقام محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

عیسی شریفی (نفر وسط)، مدیر ارشد دوره قالیباف (نفر اول از راست) که ابتدا اتهامش مالی و سپس جاسوسی اعلام شد.

او در گفت‌وگو با وب‌سایت اعتمادآنلاین که روز شنبه اول شهریور منتشر شده، با اشاره به اینکه پرونده آقای شریفی در سازمان قضایی نیروهای مسلح بررسی می‌شود، با انتقاد تلویحی از این موضوع گفت تخلفات این فرد در قالب اداری انجام شده است، نه نظامی.

آقای حق‌شناس همچنین گفت در این پرونده اعلام شده که مقداری پول به خارج از کشور منتقل شده ولی توضیح بیشتری در این زمینه نداد.

عیسی شریفی که مهم‌‌ترین مدیر اجرایی دوران شهرداری محمدباقر قالیباف در تهران بود، شهریور سال ۹۶ بازداشت شد. مقام‌هایی قضایی می‌گویند تاکنون ۴۰ جلسه از دادگاه رسیدگی به پرونده عیسی شریفی برگزار شده ولی جزییاتی درباره آن منتشر نکرده‌اند.

قوه قضاییه ابتدا اتهامات عیسی را شریفی را مالی و سپس جاسوسی اعلام کرد.

محمدجواد حق‌شناس همچنین با اشاره به پرونده رشوه ۶۵ میلیارد تومانی گفت این مبلغ به برادر ابوالفضل موسوی، نماینده یزد در مجلس دهم که عضو فراکسیون امید پرداخت شده است.

او گفت در این پرونده بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی مطرح است و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران بدهی این برادر نماینده مجلس را بخشیده است.

پرونده رشوه ۶۵ میلیارد تومانی توسط مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم مطرح شد.

به گفته آقای میرسلیم این میزان رشوه در سال ۹۵ و برای جلوگیری از تحقیق و تفحص مجلس دهم از مدیریت شهرداری تهران پرداخت شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ایران تایید کرده است که یک نماینده سابق مجلس در این زمینه بازداشت شده است.

محمدباقر قالیباف که اکنون رئیس مجلس است، از آقای میرسلیم و سه روزنامه‌نگار که اخبار این پرونده را پیگیری کرده‌اند، شکایت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *