از «سفره انقلاب»، لُنگ و نان خشک برای مردم، امپراتوری برج‌‌سازی برای ولایتی‌ها

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۵

– حضور دو پسر علی‌اکبر ولایتی در مهمانی «گرگ وال استریت» در هتل شانگریلای استانبول خبرساز شده و کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی را به واکنش واداشته است.
– مردم شرایط دو «آقازاده» ولایتی را با آنچه پدرشان به مردم گفته بود که مثل یمنی‌ها لُنگ ببندند و نان خشک بخورند اما «مقاومت» کنند، مقایسه می‌کنند. مردم «مقاومت» کنند تا ولایتی‌های سیری‌ناپذیر همچنان از «سفره انقلاب» بهره ببرند!

از راست: علی اصغر ولایتی – محمد ولایتی

در روزهای گذشته ویدئویی از حضور دو فرزند علی اکبر ولایتی مشاور ولی فقیه در امور بین‌الملل، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که بار دیگر موضوع «آقازاده»های ولایتمدار در جمهوری اسلامی را برجسته کرده است.

ویدئوی منتشر شده مربوط به یک گردهمایی اقتصادی با محور سرمایه‌گذاری و بازاریابی در ترکیه است که از آن به عنوان مهمانی «گرگ وال استریت» نام برده شده. این گردهمایی ۲۶ آذرماه ۱۳۹۹ در هتل شانگریلای استانبول برگزار شده است.

در این گردهمایی اقتصادی که با سبک و سیاق غیراسلامی و خلاف تبلیغات جمهوری اسلامی در داخل و برای مردم برگزار شده محمد ولایتی و علی‌اصغر ولایتی پسران علی‌اکبر ولایتی نیز به عنوان «برج‌ساز موفق» حضور داشته و با دعوت آنها بر روی سن از آنها تجلیل و تقدیر می‌شود.

مجری برنامه محمد ولایتی را «دوست» و «همراه» خود طی سال‌های گذشته معرفی کرده که به عنوان مدیرعامل گروه «سیف بنا» به همراه برادرش مهندس علی‌اصغر ولایتی بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکونی، عموماً در تهران، ساخته‌‌اند.

این ویدئو بطور وسیع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و مردم شرایط دو «آقازاده» ولایتی را با توصیه پدرشان به مردم که گفته بود لُنگ ببندند و نان خشک بخورید اما «مقاومت» کنید، مقایسه می‌کنند.

این توصیه مربوط به این سخنان ولایتی است که درباره «مقاومت و شرایط سخت معیشتی» خطاب به مردم گفته بود «از یمنی‌ها یاد بگیرید که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. بجای لباس، لنگ می‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دست‌شان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست اینها عاجز شده‌اند!»

این سخنان ولایتی همان زمان که ابراز شد نیز با واکنش‌های شدید کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. حتا برخی از کاربران در توئیتر موضوع ویلای ۱۰۰۰ متری‌ او در نزدیکی کاخ سعدآباد را مطرح کردند؛ خانه‌ای که فقط زمین آن در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

ولایتی درباره اینکه چگونه مالک چنین خانه‌ای با زمین غصبی شده گفت که در سال ۶۱ خانه‌ای کلنگی در شمیرانات خریداری کرده و در آن یک ملک جدید ساخته است! آنهم به این صورت که امام جمعه و رئیس کمیته وقت شمیرانات به دلیل ناامنی و بمبگذاری‌های «مجاهدین» به او گفته به یکی از خانه‌های غصبی اطراف کاخ سعدآباد برود. ولایتی توضیح داد که «من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند ۳۶ میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند ۵۱ میلیون تومان.»

سپس آن‏طور که ولایتی در این مصاحبه گفته است پس از ارزیابی کارشناسی که حدود سال ۷۰ یا ۷۱ خورشیدی صورت گرفته، تفاوت قیمت ملک خودش و ملک مصادره‎ای را ۱۵ میلیون تومان نقدی و بقیه را در اقساط بلندمدت ماهی ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است.

قابل توجه اینکه پس از راه افتادن کمپینی در توئیتر که از مقامات جمهوری اسلامی پرسیده می‌شد #فرزندت_کجاست؟ علی اکبر ولایتی یکی از مقامات جمهوری اسلامی بود که درباره هیچیک از فرزندانش توضیحی نداد.

علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی علی خامنه‌ای در امور بین‌الملل دو بار ازدواج کرده که بار اول در سال ۱۳۴۸ با مریم خوشنویسان نوه محمدحسین خوشنویسان از استادان برجسته خط بوده است. مریم خوشنویسان همسر ولایتی در سال ۸۳ زیر یک عمل جراحی فوت می‌کند. آن زمان چنین شایع شد که ولایتی قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ را دارد و همسرش در عمل جراحی چربی شکم و پهلو جان خود را از دست داد. ولایتی البته در آن انتخابات نامزد شد اما به سود علی‌اکبر رفسنجانی کنار رفت. حاصل این ازدواج سه فرزند پسر به نام محمد، میثم و علی‌اصغر و یک فرزند دختر به نام فاطمه است. ازدواج دوم ولایتی در سال ۱۳۸۶ با لیلا عنایت بوده که وی نیز خانه‌دار است و یک دختر و یک پسر از ازدواج قبلی خود دارد.

دو «آقازاده» ولایتی که این روزها نامشان بر سر زبان افتاده محمد و علی‌اصغر هستند. محمد دارای مدرک دکترای مدیریت بازرگانی است و هم‌اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت «سیف بنا» در حال فعالیت است. علی‌اصغر دارای مدرک مهندسی عمران و در همان شرکت رئیس هیئت مدیره است. علی‌اکبر ولایتی در سال ۱۳۹۱ در گفتگو با وبسایت «انتخاب» تأیید کرده بود که این دو فرزندش به دور از فضای سیاسی در حال انجام کارهای ساختمانی هستند.

شرکت پسران ولایتی به نام «سیف بنا» در سال ۱۳۸۵ با سرمایه سه میلیارد تومان به ثبت رسید و حدود ۱۴۰۰ نفر پرسنل دارد. در حال حاضر سرمایه شرکت ۱۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

محمد ولایتی مدیرعامل، علی‌اصغر ولایتی رئیس هیئت مدیره، محمدعلی نقدی زارج و علیرضا فتحعلی از اعضای هیئت مدیره و مرتضی صفری بازرس علی‌البدل این شرکت هستند.

در وبسایت رسمی شرکت «سیف بنا» که مدیریت کلان آن متعلق به محمد و علی‌اصغر ولایتی است، در مورد فعالیت‌های این شرکت آمده که: «توسعه زیرساخت‌های عمرانی هر کشور عنصری بس مهم در قرارگیری آن کشور در مسیر پیشرفت می‌باشد. به همین منظور سنگ بنای شرکت ساختمانی سیف بنا گذاشته شد تا بستری باشد جهت فعالیت‌های عمرانی دانش‌آموختگان با انگیزه جوان در کنار تجارب سازنده متخصصان این صنعت. از همان ابتدای تأسیس شرکت، هدف اصلی آن فعالیت در عرصه مشاوره، اجراء، سرمایه‌گذاری و فروش در سطوح داخلی و بین‌المللی تعیین گردید. جدیت، عزم راسخ و تخصص پرسنل در کنار مدیریت پویا و توانمند راز اصلی موفقیت در اجرای پروژه‌های شرکت است مصداق آن هم کارنامه موفق شرکت در پروژه‌های بزرگمهر، کوثر الهیه، کاشمر، شقایق ساری و اسلامشهر می‌باشد.»

بخشی از مدیران و کارکنان شرکت «سیف بنا»

اما گویا فعالیت‌های ساختمانی دو فرزند مشاور علی خامنه‌ای جنبه بین‌المللی نیز دارد و دست‌کم به برج‌سازی در ترکیه هم رسیده است. همچنین فعالیت «سیف بنا» محدود به ساخت‌ و ساز نیست و دارای سه شرکت‌ زیرمجموعه است که در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و حتی فولاد فعالیت می‌کنند.

امپراتوری ساختمانی برادران ولایتی و خانه هزار متری پدرشان در نزدیک کاخ سعد آباد تنها بخشی از سهم این خانواده از سفره انقلاب است؛ انقلابی که علی اکبر ولایتی می‌گوید مردم ایران برای حفظ آن باید بجای لباس مثل یمین‌ها لُنگ بپوشند و بجای غذا، نان خشک بخورند و از «سفره انقلاب» برای آنان دفاع کنند!

قابل توجه اینکه علی اکبر ولایتی در گفتگویی با وبسایت «تبیان» در پاسخ به این پرسش که «عیدی به فرزندانش چه می‌دهد؟ پول؟ سکه؟» گفته است «همین پول‌های معمولی عیدی می‌دهیم. سکه دادن مال کسانی است که سکه در می‌آورند!»

او در این گفتگو همچنین مسئولیت تربیت فرزند را موضوعی مهم ارزیابی کرده و گفته است: «حضرت اسماعیل خانواده خود را به نماز امر می‌کرد دستور می‌داد که نماز بخوانید و اینکه خود و خانواده خود را از آتش دوزخ نجات دهید. این مستلزم یک مدیریت است. اینطور نیست که مسئولیت تربیت فرزندان به عهده انسان باشد و تلاش لازم را برای تربیت نکند. او در پیشگاه خداوند مسئول است. و در مسائل داخلی خانواده و مسائل عادی و روزمره سعی می کنم انعطاف داشته باشم.»
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *