تخریب ۸۰ خانه در زلزله بامداد شنبه هرمزگان

By | ۱۳۹۹-۱۰-۲۷

درحالی که تا ساعتی پس از وقوع زلزله بامداد شنبه در هرمزگان مقام‌های محلی این زلزله را بدون خسارت عنوان کرده بودند، فریدون همتی، استاندار هرمزگان، صبح شنبه اعلام کرد که دست‌کم ۸۰ خانه روستایی تخریب شده‌اند، خساراتی به سیستم آبرسانی و برق‌رسانی منطقه وارد شده، و دست‌کم یک نفر نیز مصدوم شده است.

زلزله هرمزگان

همزمان هلال احمر هرمزگان اعلام کرد که نیروهای این سازمان اقدام به  اسکان اضطراری ۱۲۰ نفر از زلزله‌زدگان کرده‌اند و ۳۰ دستگاه چادر و ۶۰ تخته موکت و ۱۶۰ تخته پتو را در میان زلزله‌زدگان روستاهای این منطقه توزیع کرده‌اند.

 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Ett inlägg delat av ایران اینترنشنال (@iranintltv)

صبح شنبه مقام‌های استان هرمزگان خبر دادند که آب مناطق زلزله‌زده وصل شده و ساکنان چهار روستا هم  اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت که ساکنان چهار روستای «سایه خوش»، «کلاتو»، «دژگان» و «باسعیدو» با جمعیت حدود شش هزار نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

مهرداد حسن‌زاده اعلام کرد که آب ۱۰ روستای منطقه زلزله‌زده وصل شده است.

میثم جعفرزاده، مدیر کل بحران وزارت نیرو، نیز گفت که تنها برق یک سایت پرورش ماهی و میگو قطع است.

ساعت یک و یک دقیقه بامداد شنبه ۲۷ دی ماه زلزله‌ای به بزرگی ۵/۵ مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زلزله را ۲۸ کیلومتری بندر کنگ و ۳۵ کیلومتری بندر لنگه در عمق ۱۹ کیلومتری عمق آب‌های خلیج فارس اعلام کرد.

سه ساعت پس از وقوع این زلزله، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: «با گذشت چند ساعت از زلزله، تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است و با توجه به اینکه کانون زلزله در دریا و عمق زیاد بوده، خسارت مالی در حد ترک خوردگی دیوارهای قدیمی برخی منازل و اماکن بوده است.»

استاندار هرمزگان هم گفت که چاه‌های آب‌ شیرین‌‌کن دژگان دچار ریزش شده‌اند که با پیگیری مدیریت بحران، نیرو‌های فنی و بهره‌برداری به منطقه اعزام و مقرر شده تا تمهیدات لازم جهت آب‌رسانی سیار صورت گیرد.

به گفته همتی، زلزله همچنین خساراتی به بخشی از شبکه برق سایه خوش بندرلنگه وارد کرده است که با پیگیری صورت گرفته، نیرو‌های فنی و بهره‌برداری به منطقه اعزام شدند و مشکل مرتفع شده است.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *