“تشکر” نماینده مجلس علی‌اصغر عنابستانی از سرباز و “عذرخواهی” از مردم ایران

By | ۱۳۹۹-۱۱-۰۷

عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ویدیویی از مردم ایران و سبزوار عدرخواهی و از قانون مداری سربازی که از او سیلی خورد تشکرکرد. او پیشتر مدعی شده بود که سرباز به او توهین کرده و با باتوم به او ضربه زده است.

علی‌اصغر عنابستانی

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ویدیویی که در توییترش منتشر کرده از سرباز عابد اکبری  به خاطر “رعایت قانون”  تشکر و از ملت ایران و مردم حوزه انتخابیه‌اش “عذرخواهی” کرده است.

این نماینده مجلس که ماجرای سیلی زدن او به یک سرباز وظیفه در روزهای اخیر بسیار جنجالی شده بود، در این ویدیو اشاره‌ای به سیلی نکرده و تنها گفته است: «این اتفاق ممکن است برای هر کسی بیفتد که اگر توهینی بشنود، عصبانی بشود. ما همه انسان هستیم. ممکن است در مقابل توهین دچار خطا شویم. با این وجود، اینجانب باید بیشتر به خود مسلط می‌بودم و در همان حد عصبانیت نیز اشتباه کردم. مجددا از مردم ایران و حوزه انتخابیه‌ام عذرخواهی می‌کنم.»

عنابستانی در بیانیه‌ای که روز گذشته (دوشنبه ۶ بهمن / ۲۵ ژانویه) منتشر کرد، سیلی زدن به سرباز را انکار کرده و مدعی شده بود، “این سرباز بوده که دو بار با باتوم به او ضربه زده است”.

او در پیام ویدیویی تازه خود اما از سرباز عابدی تشکر کرده و گفته است: «کاملا بدیهی است که در اجرای قانون بین هیچکسی تفاوتی وجود ندارد، ما هم هیچ شأنی جز مطیع قانون بودن و خدمت به مردم قائل نیستیم. به همین دلیل از سربازی که قانون را اجرا کرد و مانع از ورود خودروی ما به خط ویژه شد، تشکر می‌کنم.»

عنابستانی همچنین گفت، “اگر به هر دلیل باعث آزردگی خاطر سربازان شده از آنها هم عذرخواهی می‌کند”.

نماینده سبزوار افزود، قرار بوده این ویدیو را در همان اولین ساعات پس از وقعه ضبط و پخش کند اما به گفته او “دلسوزان و بزرگان ما را مرتباً به صبر و سکوت دعوت کردند تا فضا آرام و ابهامات برطرف شود”.

او اضافه کرد، “به دلیل برطرف نشدن ابهامات و افزوده شدن بر آنها مجبور شده ماوقع را در سایت خودش منتشر کند”.

عنابستانی بار دیگر تلویحا سیلی زدن به سرباز را رد کرد و گفت: «مردم مطمئن باشند که اگر بر اساس آنچه رسانه‌ها گفتند، عمل کرده بودم، در همان روز اول و قبل از رسیدن به منزل استعفا می‌دادم. اما در این فیلم به خاطر همه کارهای کرده و نکرده عذرخواهی می‌کنم و از مردم حلالیت می‌طلبم.»

در فیلم‌هایی که از این ماجرا منتشر شده، دیده می‌شود که خودروی این نماینده مجلس در ترافیکی سنگین سعی می‌کند وارد خط ویژه اتوبوس شود، اما یک مامور پلیس راهوار جلوی او را می‌گیرد. این مامور که سرباز وظیفه عابد اکبری نام دارد در فیلم دیگری می‌گوید که نماینده مجلس به او سیلی زده و چند نفر هم گفته او را تایید می‌کنند.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *