احمد علیرضا بیگی ,نماینده مجلس شورای اسلامی: دست وزیر کشور آلوده به خون مردم ایران است 

By | ۱۴۰۰-۰۱-۱۹

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفته است که دست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جریان وقایع خونبار آبان نود و هشت “آلوده به خون مردم است”.

در جریان اعتراضات شهروندان ایرانی به افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آبان سال نود و هشت، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعتراضات را به شکل کم سابقه ای سرکوب کردند.

حسن روحانی رئیس جمهور گفته بود عبدالرضا رحمانی فضلی مامور اجرای طرح افرایش قیمت بنزین بوده است.

رحمانی فضلی وزیر کشور، جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی و رئیس شورای امنیت کشور است. این شورا رای داده بود که اینترنت ایران در زمان سرکوب اعتراضات به طور سراسری قطع باشد. وی پس از وقایع آبان اعلام کرده که بیش از دویست نفر در جریان سرکوب ها کشته شده اند. عفو بین الملل تعداد کشته را بیش از سیصد نفر عنوان کرده است.

علیرضا بیگی در تذکری شفاهی خود امروز به هیات رئیسه مجلس استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی را ضروری دانست و گفت “بنده همچنان بر ضرورت استیضاح وزیر کشور پافشاری می‌کنم… در دوره دهم مجلس نیز جزو متقاضیان استیضاح وی بودم ولی ملت ایران می‌دانند به سبب قبیله‌گرایی سیاسی اجازه طرح موضوع در این رابطه داده نشد”.

عبدالرضا رحمانی فضلی از چهره های نزدیک به علی لاریجانی است که دوازده سال رئیس مجلس شورای اسلامی بود. در زمان ریاست علی لاریجانی بر سازمان صداوسیما، رحمانی فضلی از معاونان کلیدی او محسوب می شد. وی از دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی، وزیر کشور است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفته از ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم در خرداد سال گذشته بار دیگر درخواست استیضاح وزیر کشور را با رعایت تشریفات مربوطه به هیأت رئیسه تقدیم کرده “اما متأسفانه این موضوع در فراموشخانه هیأت رئیسه خاک می‌خورد”.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفته است با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و اینکه “دست وزیر کشور آلوده به خون مردم است وی صلاحیت فعالیت در این سمت را ندارد”.

خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس، این بخش از اظهارات وی را حذف کرده اما ویدئوی تذکر او در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *