علی مطهری: ولی فقیه نباید در امور اجرایی نظر بدهد

By | ۱۴۰۰-۰۲-۲۰

علی مطهری امروز گفت :
قانونی وجود ندارد که بتوان از اطلاعات سپاه سئوال کرد فردی را به انفرادی می اندازند و به خانواده اش نمی گویند.

تندروهای مجلس هشتم و نهم به من می گفتن حرفهای شما درباره تخلفات سال ۸۸ و سخنانی که درباره موسوی و کروبی می گویید درست است، ما نمی توانیم بگوییم.

واردات واکسن امریکایی و انگلیسی هیچ اشکالی ندارد.

ولی فقیه نباید در امور اجرایی نظر بدهد.

نماینده نمی تواند به جز از وزیر سئوال کند.

وزیر مسئول وزیر اطلاعات است.

اطلاعات سپاه قابل سئوال کردن نیست.

قانونی وجود ندارد که بتوان از اطلاعات سپاه سئوال کرد.

این مشکلی در کشور است.

باید به سمتی برویم که اطلاعات سپاه به مجلس پاسخ دهد. وزیر اطلاعات به کمیته امنیت ملی آمد و گفت اینها نباید بازداشت شوند و جاسوس نیستند. درباره شنودی که در دفتر من کار گذاشته شده بود، از وزیر توضیح خواستم و ایشان آمد و توضیح داد ولی قانع نشدم و می خواستم در صحن بپرسم که آمدند و گفتند فرد خاطی اخراج شده است و شما کوتاه بیایید و ما قانع شدیم. درباره مسئله ای که گفتید (۵۳ نفر) قبول دارم مجلس کوتاهی کرد.

برخورد با آن ۵۳ نفر که متهم به ترور بودند فاجعه بود و واقعا معلوم شد چه کارهای غلطی در دستگاه امنیتی ما انجام می شود. در مجلس یکی از آنها را دعوت کردیم و برای ما توضیح داد. البته بعدا هم دوباره آن شخص توبیخ شد. آقای محمود صادقی این جلسه را تشکیل داد. آن فرد می گفت به ما فشار می آوردند و اگر می گفتیم نه، بلافاصله شکنجه می شدیم. اعتراف کردیم و گفتیم تو را خدا ما را زودتر اعدام کنید. بعدا فهمیدند اشتباه شده و به هر کدام حدود ۲۰۰ میلیون تومان دادند. بعدا مازیار ابراهیم به بی بی سی مطالب را گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *