حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس : فیلم‌های اوین ساخته صهیونیست‌ها؛ در ایران شکنجه نداریم

By | ۱۴۰۰-۰۶-۰۷

حسن نوروزی، نائب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایران، گفته است فیلم‌های مربوط به بدرفتاری با زندانیان در زندان اوین «فیلم‌سازی صهیونیست‌ها» است تا حواس مردم را از «شکست آمریکا از چریک‌های مظلوم و پابرهنه افغانستانی» منحرف کنند.

پس از انتشار این فیلم‌ها، مقام‌های قضایی از جمله رئیس سازمان زندان‌ها مسئولیت بدرفتاری با زندانیان را پذیرفتند و از تعلیق برخی «پرسنل متخلف» خبر دادند، ولی این نماینده مجلس تاکید کرده است که فیلم‌های منتشرشده «شانتاژگری» است و در زندان‌های ایران شکنجه نداریم.

یک گروه سایبری موسوم به «عدالت علی» ویدئوهایی را در اختیار رادیو فردا و برخی دیگر رسانه‌ها قرار داده است که می‌گوید با هک کردن دوربین‌های امنیتی زندان اوین به‌دست آورده است. این تصاویر نخستین بار روز ۳۱ مرداد توسط رادیو فردا منتشر شد و حاوی بدرفتاری با زندانیان و کتک زدن و برهنه‌ کردن آن‌هاست.

آقای نوروزی در بخش دیگری از مصاحبهٔ خود گفته است شکنجه طبق قانون اساسی ایران ممنوع است و «طبق بررسی‌های دقیق که انجام دادم، اصلاً ما شکنجه‌ای به آن معنا نداریم».

زندان اوین معروف‌ترین زندان ایران است که در بندهای مختلف آن زندانیان سیاسی نگه داشته می‌شوند و گزارش‌های متعددی دربارهٔ شکنجه زندانیان در این زندان منتشر شده است.

برخی از بندهای این زندان نیز تحت نظر نهادهای امنیتی نظیر سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است که هیچ نظارتی روی آن‌ها وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *