افزایش چند برابری زنان باردار جان‌باخته بر اثر کرونا در خوزستان

By | ۱۴۰۰-۰۶-۱۵

استان‌وایر- رییس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش سه برابری ابتلا به کرونا در میان زنان باردار نسبت به سال کذشته و همچنین افزایش چند برابری  مادران بارداری که در اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند خبر داد.

محمد علوی،با تاکید بر اینکه گروه زنان باردار برای دریافت واکسن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت که در حال حاضر ابتلای زنان باردار به کرونا ۳ برابر بیشتر از سال قبل شده و فوت زنان باردار مبتلا به کرونا نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چند برابر افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت که زنان باردار پس از هفته ۱۲ بارداری و همچنین مادرانی که بیش از ۴۲ روز از زمان زایمان آن‌ها سپری شده باید برای دربافت هرچه سریعتر واکسن اقدام کنند.

او همچنین زنان باردار بالای ۳۵ سال و زنان باردار کمتر از ۳۵ سال و داری بیماری زمینه‌ای را گروه اولویت‌دار برای دریافت واکسن توصیف کرد.

شرایط واکسیناسیون برای زنان باردار ۲۹ مردادماه ۱۴۰۰ طی یک دستورالعمل از سوی وزرات بهداشت مشخص شده اما نحوه تامین واکسن و چگونگی مراجعه آن‌ها و نوبت‌دهی برای واکسیناسیون از سوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان مشخص نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *