یوسف نوری مدیر هولدینگ‌‌های اقتصادی سپاه پاسداران و «بنیاد شهید» با الگوی تربیتی «حاج قاسم» وزیر آموزش و پرورش شد!

By | ۱۴۰۰-۰۹-۰۷

-نوری که پیشتر مخالفت خود را با اجرای سند تربیتی ۲۰۳۰ یونیسف در ایران اعلام کرده بود، اینبار نیز با انتقاد از عملکرد «منفعل» شورای عالی آموزش و پرورش در قبال این سند، گفت که بدون هیچگونه رودربایستی اعلام می‌کنم که سرکردگان سند آموزشی ۲۰۳۰ جایی در نظام آموزش و پرورش نخواهند داشت.
-او در سال‌های دولت روحانی همزمان با تحصیل دکترای گردشگری روابط نزدیکی با قرارگاه “خاتم الانبیا” زیرمجموعه‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته و مجری احداث پتروشیمی جهرم و خط اتیلن مرکز بوده است.

یوسف نوری از اعضای باند اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزیر آموزش و پرورش شد

یوسف نوری از مدیران هولدینگ‌های اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و “بنیاد شهید” وزیر آموزش و پرورش شد!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۷ آذرماه به یوسف نوری سومین وزیر پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی «قاضی مرگ» برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رأی اعتماد دادند.

نوری با ۱۹۵ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع وزیر آموزش و پرورش شد.

وزیر آموزش و پرورش در حالی امروز انتخاب شد که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری جلسه‌ای با نوری اعلام کرد که صلاحیت او را تأیید کرده! رأی اعتماد به سومین وزیر پیشنهادی چنان از پیش تعیین شده‌ بود که رئیسی رئیس‌دولت حتا برای جلسه تأیید صلاحیت او به خود زحمت حضور در محل مجلس را نداد.

وزیر پیشنهادی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت که «تحقق آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی دور از انتظار نیست. اگر تربیت انسان مجاهد را شاه بیت آموزش و پرورش می‌دانیم این وزارتخانه را باید در قله قرار دهیم».

او وزارت آموزش و پرورش را نیازمند الگوی تربیتی دانست که «مصداق آن طبق فرمایش رهبرانقلاب حاج قاسم است»!

نوری که پیشتر مخالفت خود را با اجرای سند تربیتی ۲۰۳۰ یونیسف در ایران اعلام کرده بود، اینبار نیز با انتقاد از عملکرد «منفعل» شورای عالی آموزش و پرورش در قبال این سند، گفت که بدون هیچگونه رودربایستی اعلام می‌کنم که سرکردگان سند آموزشی ۲۰۳۰ جایی در نظام آموزش و پرورش نخواهند داشت.

وزیر پیشنهادی اولین و ضروری‌ترین اقدام خود را در صورت انتخابش به عنوان وزیر آموزش و پرورش، کارآمد کردن شورای عالی آموزش و پرورش دانست و گفت که این شورا باید به صورت مستمر وضعیت تحول را رصد کرده و مانع از انحراف شود، اما در سال های اخیر دیدیم که این روند بسیار کند و گاهی با سوء تدبیر پیش رفت.

پیش از او، حسین باغگلی و مسعود فیاضی به عنوان گزینه‌های تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند که رأی لازم نیاورند.

همه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم (بجز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش) در سوم شهریور امسال از مجلس شورای رای اعتماد گرفتند و از آن زمان برای این وزارتخانه سرپرست انتخاب شد. پس از رأی منفی به دو وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش، به فاصله‌ی کوتاهی رئیسی، یوسف نوری را به عنوان سومین وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کرد.

پیشنهاد او با توجه به اینکه یک فعال اقتصادی در هولدینگ‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و “بنیاد شهید” است، با انتقادهای جدی از سوی انجمن‌های آموزگاران و تشکل‌های صنفی قرار گرفته و محتویات رزومه‌اش از جمله راهپیمایی اربعین بحث‌برانگیز شد.

یوسف نوری از جمله مدیران دولت محمود احمدی‌نژاد بوده که در سال ۸۴ به یکباره به ریاست سازمان آموزش و پرورش ایلام می‌رسد، سه سال بعد هم مدیر کل وزارتخانه شده و ناگهان مشاور شرکت‌های کشت و صنعت و عضو هیات مدیره پتروشیمی جهرم و مسئول تامین مالی خط لوله اتیلن مرکز هم می‌شود!

او در سال‌های دولت روحانی همزمان با تحصیل دکترای گردشگری روابط نزدیکی با قرارگاه “خاتم الانبیا” زیرمجموعه‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته و مجری احداث پتروشیمی جهرم و خط اتیلن مرکز بوده است.
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *