شنیده شدن «چندین صدای مهیب انفجار» در غرب ایران؛ توضیح مقامات: رعد و برق بود

By | ۱۴۰۰-۱۰-۲۶

در حالی که شب گذشته بسیاری از شهروندان در چند شهر غربی ایران از شنیدن صداهای متعدد انفجار خبر داده‌ بودند، خبرگزاری تسنیم به نقل از یک «منبع آگاه نیروهای مسلح» نوشته است «منبع اصلی صدای شنیده شده، وقوع رعد و برق در منطقه غرب کشور بوده است».

این در حالی است که شب گذشته سعید کتابی، فرماندار اسدآباد همدان، نیز گفته بود مقام‌های محلی ابتدا فکر کردند که صدای رعد و برق بوده ولی «این امکان رد شد».

در اظهارنظری دیگر مهدی باب‌الحوائجی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، گفته است پس از شنیده شدن «صدای مهیب انفجار» بررسی‌ها صورت گرفت و‌ این صدا احتمالا «مربوط به برخی از اقدامات آموزشی» بوده است.

او توضیح بیشتری درباره این موضوع نداده و گفته است وزارت کشور در حال جمع‌بندی موضوع است.

شب گذشته ​در شبکه‌های اجتماعی همچنین گزارش‌هایی درباره «رزمایش بزرگ پدافند هوایی ایران» و «شلیک به پهپاد» هم منتشر شد ولی سخنگوی نیروهای مسلح به خبرگزاری تسنیم گفته است: «صداهای شنیده شده ارتباطی با فعالیت‌های نیروهای مسلح و تست سامانه‌های پدافندی ندارد».

همزمان با این رویداد شب گذشته اعلام شد که پروازها در آسمان غرب ایران متوقف شده است.

ابوالقاسم جلالی، معاون سازمان هواپیمایی ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا این موضوع را تایید کرده ولی گفته است «توقف پروازها در آسمان غرب کشور تنها به دلیل ناپایداری شرایط جوی در این مسیر است».

او همچنین گفته که صبح امروز نیز چند پرواز دیگر این مسیرها لغو شده است.

وقوع حوادث متعدد در تاسیسات هسته‌ای و نظامی ایران در ماه‌های گذشته که عمدتا به دولت اسرائیل منتسب شده، سبب شده است که وقوع انفجارها با گمانه‌زنی‌های متفاوتی مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *