احمدی‌نژاد: روسیه و آمریکا بر سر ایران و اوکراین معامله کرده‌اند

By | ۱۴۰۰-۱۱-۰۸
با هشدار به شرق و غرب: از معامله بر سر ایران پشیمان خواهید شد!
تاریخ می‌گوید روس‌ها همیشه ما را فروخته‌اند
گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد که روسیه با آمریکا روی ایران و اوکراین با هم معامله کرده اند. به این معنا که روسیه، اوکراین را مورد حمله قرار دهد و آن طرف هم اجازه داشته باشد به سمت ایران بیاید اما از این کار پشیمان خواهند شد.
رییس‌جمهور اسبق ایران دیروز (پنجشنبه) در دیدار با جمعی از فرهنگیان کشور، به کشورهای به ظاهر قدرتمند شرق و غرب و اروپا نسبت به انجام هرگونه معامله کثیف بر سر ایران با اوکراین هشدار داد و گفت: خیال نکنید که دولت و حاکمیت ایران ضعیف شده است و هر کاری دلتان بخواهد می توانید انجام دهید! وی افزود: در این سرزمین از هزاران سال قبل یک ملت بزرگ و ریشه دار در تاریخ زندگی می کند در حالی که شما هیچکدام وجود نداشتید. نارضایتی، فقر، تبعیض و بی عدالتی و غصه های تاریخی ملت ایران نباید شما را به اشتباه بیندازد و خیال کنید که این ملت، روی ایران کوتاه خواهد آمد. توجه داشته باشید که اینجا ایران، سرزمین شیران است. وی ایران خطاب به قدرت های شرق و غرب گفت: من هشدار می دهم که شما با یک ملت بزرگ مواجه هستید. چه کسی به شما اجازه داده است در پشت صحنه، با یکدیگر قرار و مدار بگذارید و روی ایران معامله کنید. مواجهه با یک عده مدیران ساده لوح، نباید شما را دچار این توهم کند که همه مردم ایران همینطور هستند!
متن این بخش از سخنان احمدی‌نژاد بدین شرح است:
یک خبر به شما بدهم؟ ماجرای اوکراین را شنیدید. روسیه دنبال تصرف اوکراین است. نفس این کار خیلی غلط است. به چه حقی؟ مردم اوکراین هم مردم هستند، یک کشور و یک ملتند، خودشان باید تصمیم بگیرند. چطور یک قدرتی به خودش اجازه می دهد که تهدید کند، می آیم می گیرم، تصرف می کنم، نیروی نظامی می فرستم یا سرکوب می کنم!؟ به چه حقی؟ چه کسی اجازه داده است؟
در بازی مستکبران! حالا خبری که می خواهم به شما بدهم. من اطلاع دقیق دارم که روسیه و آمریکا روی ایران و اوکراین با هم تاخت زده اند. آمریکا اجازه بدهد روسیه برود اوکراین را بزند و روسیه هم اجازه بدهد که آمریکا سمت ایران بیاید.

برای حفظ ارزش پولت ارز دیجیتال بخر! (کمترین کارمزد فقط در آبان‌تتر)

متاسفانه بعضی وقت ها برخی رفتاری را نشان می دهند که گویی دوره قاجار است؟ می گوییم چرا این امتیازات را به اروپایی ها و آمریکایی ها دادید و آنها به تعهدات خود عمل نکردند و کشور را خاک سیاه نشاندند، می گویند آقا شما مثل اینکه گرایش به شرق و روسیه و چین دارید. می گوییم چرا دارید به اینها امتیاز می دهید؟ می گویند شما مثل اینکه گرایش به آمریکا و اسرائیل دارید. جفتش غلط است. چرا باید امتیاز داد؟

بعد هم یک عده دارند تطهیر می کنند. واقعا انسان تاسف می خورد. ما نه شرقی و نه غربی هستیم. نه اینکه برویم و بجنگیم، با همه دوست هستیم اما به کسی باج نمی دهیم. چرا اصلا ایران باید به جایی باج بدهد؟ مگر ما مستعمره هستیم؟ اگر روسیه را می گویید، آنچه که تاریخ گذشته است، روسیه همیشه علیه ملت ایران بوده است، ملت ایران را همیشه فروخته است. حالا یک عده پیدا شده اند و می گویند روسیه تغییر کرده است. می گوییم بسیار خوب! اگر تغییر کرده است باید یک نشانه هایی را ببینیم. آن چیزی که تاریخ نشان می دهد، همیشه علیه ما بوده است، تاریخ را که نمی شود دست کاری کرد، اتفاق افتاده است.
در همین برجامی که همان هایی هم که آن را امضا کردند الان علیه آن شده اند، مگر روسیه پای آن را امضاء نکرده است؟ یک گوشه اش را جا دارد باز هم بگویم. برجام یک بند محوری دارد که می گوید اگر در اجرای برجام اختلاف شد، کجا مراجعه کنیم. 7 کشور، 5 شورای امنیت به علاوه آلمان و ایران. حالا آن 6 کشور همه علیه هسته ای شدن ما هستند و ما یک نفر هستیم. یک هیات 7 نفره باید به اتفاق آراء تصویب کنند. این خیلی ساده است. من گفتم مقامات ایران نخوانده امضاء کرده اند. گفتند نخیر خوانده ایم. گفتم اگر خوانده اید و امضا کرده اید، حتما خائن هستید والّا اگر دست یک بچه کلاس ششم دبستان ایران می دادید، دو دوتا چهارتا می کرد و می گفت که من در برابر آنها که شش رای دارند و من یک رای دارم، همیشه بازنده هستم. مگر روس ها این را امضاء نکردند؟ مگر تمام قطعنامه ها علیه ما را امضاء نکردند؟ حالا چطور می گویند که روسیه خیلی خوب شده است؟
گربه شد عابد و زاهد و مسلمانا…
می‌گوییم بسیارخوب ما مخالف نیستیم. ان شاءالله همه درست بشوند اما دو تا نشانه هم بدهید. همین الان رفته است با اوکراین تاخت زده است. من اطلاع دارم و می گویم. البته هشدار می دهم و به مقامات کشور اعلام خطر می کنم. هوشیار باشید. خطر جنگ و هجمه در پیش است. بی خیال نباشید. ملت که ناراضی است. با چه چیزی می خواهید جلوی هجمه بیگانه را بگیرید؟ اینقدر خام نباشید که بروید در این دام ها و بازی های سیاسی گرفتار شوید که کسی جرات کند که روی ایران با دیگران معامله کند! به آنها هم البته هشدار می دهم که خیال نکنید الان دولت و حاکمیت ضعیف شده است و شما هر کاری دلتان بخواهد می توانید انجام بدهید.
اینجا یک ملت بزرگ است. هزاران سال بوده و شما هیچکدامتان نبودید. شما اکثرتان تازه درست شده اید. نارضایتی، فقر، تبعیض، بی عدالتی و غصه های تاریخی ملت ایران هست اما خیال نکنید که ملت ایران روی ایران کوتاه می آید. اینجا ایران است. نمی شناسید؟ به آنها هم هشدار می دهم که شماها با یک ملت بزرگ مواجه هستید. می نشینید پشت صحنه و با همدیگر قرار و مدار می گذارید و آن وقت یک مشت مدیران ساده لوح را در مقابل خودتان می بییند و خیال می کنید که همه ملت همینطور است؟ نخیر! ادبیات تان را با ملت ایران درست کنید. این دوره خواهد گذشت اما ملت ایران هست. آدم ها در مقامات و حکومت ها می آیند و می روند اما ملت هست. با ملت ایران مواجهید. بعضی اخبار و صحنه ها را آدم می بیند، غصه می خورد. چرا باید اجازه بدهیم که دیگران بیایند و ما را تحقیر کنند؟ برای چه تحقیر می کنید؟
مقامات کشور نباید اینقدر از خودشان ضعف نشان بدهند. نه اینکه بروند هارت و پورت کنند و اسلحه بکشند، نخیر. اقتدار به این است که به مردم تان متکی باشید تا وقتی که حرف می زنید، 80 میلیون پشت شما باشد. حرف 80 میلیون نفر را بزنید. آنوقت خواهید دید که همه این هایی که برای یک ملاقات، طاقچه بالا می گذارند، برای ملاقات با شما صف می کشند. اینها را دیده ایم. شما به جای اینکه به ملت متکی باشید، دائما دارید ملت را کنار می زنید.
بهار نیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *