۸۰۰۰ مصدوم و ۴۳۱ کشته در سفرهای نوروزی/ توقیف ساعتی ۱۸ هزار خودروی متخلف

By | ۱۴۰۱-۰۱-۰۶

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به آمار تلفات و وضعیت جاده‌های کشور تا امروز در طرح نوروزی ۱۴۰۱ گفت: تا کنون ۴۳۱ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۸۰۰۰ نفر مصدوم شده اند.

به گزارش ایسنا سید کمال هادیانفر با اشاره به وضعیت ترددها اظهار کرد: ترددها در طرح نوروزی سال جدید افزایش ۴۸ درصدی داشته و بیشترین تردد نیز مربوط به دیروز و پریروز بوده است. بیش از ۲.۵ میلیون تردد توسط ما ثبت شده و در این ترددها میزان تصادفات نگران کننده است.

وی افزود: تصادفات در استان‌های جنوبی به علت طولانی بودن مسیر، نداشتن توان کافی راننگان و خستگی مفرط رخ می‌دهد. یکی از دلایل بروز این سوانح عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد تصادفات ما به علت واژگونی بوده است و توصیه ما به رانندگان بستن کمربند ایمنی، رعایت قوانین و استفاده از خودرو ایمن است. همچنین ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد که کنترل این موضوع دقت و توجه بیشتر رانندگان را می‌طلبد.

هادیانفر با اشاره به تلفات نوروز ۱۴۰۱ گفت: در طرح نوروزی سال جدید تا کنون ۴۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند و  بیش از ۸۰۰۰ نفر نیز مصدوم شده اند.

وی افزود: محور چالوس صبح امروز در مسیر مرزن آباد به سمت کرج باز شد و تردد در  گیلان و مازندران نیز به صورت طبیعی در حال انجام است.  بجز جاده چالوس، دیگر محورها به صورت رفت و برگشت در دسترس هستند و مشکلی ندارند.

۱۶ درصد تصادفات نوروزی با عابران پیاده بوده است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در روزهای گذشته دیده شده برخورد با عابران پیاده در سطح شهرهای مهمان پذیر مانند اصفهان، تبریز و شیراز است. ۱۶ درصد تصادفات با با عابران پیاده بوده و خواسته ما این است که رانندگان بیشتر مراقب این موضوع باشند.

هادیانفر همچنین با بیان اینکه ۱۸ هزار خودرو به علت تخلف به صورت ساعتی توقیف شده‌اند خاطر نشان کرد: قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز مانند سبقت و سرعت غیرمجاز برخورد می‌کنیم. رانندگان سابقه دارها و دارای نمره منفی به طور ویژه کنترل می‌شوند. اگر رعایت نشود کشته‌ها بیشتر خواهد شد و امیدواریم که با اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر این عدد بزرگتر نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *