«بازداشت یک عضو سپاه قدس در اروپا به دلیل تلاش برای انجام سه ترور»

By | ۱۴۰۱-۰۲-۱۰

این عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس قصد انجام ترور در ترکیه، فرانسه و آلمان داشت

ایران اینترنشنال به نقل از منابع دیپلماتیک خبر از بازداشت یک نیروی سپاه قدس در یک کشور اروپایی داد. منابع دیپلماتیک به این شبکه تلویزیونی گفته‌اند نیروی قدس سپاه پاسداران با استفاده از قاچاقچیان مواد مخدر قصد انجام سه ترور در ترکیه ، آلمان و فرانسه را داشته است.

این فرد عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس است و اذعان کرده است که برای تهیه مقدمات این ترورها ۱۵۰ هزار دلار دریافت کرده و بنا بود پس از انجام قتل‌ها، یک میلیون دلار دیگر هم دریافت کند.

ایران اینترنشنال در وبسایت خود نوشت: «این عضو نیروی قدس اذعان کرده که دستور داشته یک شهروند اسراییلی شاغل در کنسولگری این کشور را در استانبول به قتل برساند. کشتن یک ژنرال ارشد آمریکایی در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه، بخش های دیگر این ماموریت سه گانه ترور در اروپا بوده است. این عضو نیروی قدس، ماموریت داشته از رابطین خود در بین قاچاقچیان مواد مخدر برای این ترورها استفاده کند. از واحد ۸۴۰ سپاه پاسداران به عنوان یگان ویژه ای که ماموریت هدف قرار دادن مخالفان جمهوری اسلامی و اهداف غربی را دارد یاد می‌شود.»

پیش از این جمهوری اسلامی بارها از قاچاقچیان مواد مخدر برای انجام عملیات‌های ترور و ربایش مخالفانش در ترکیه و دیگر کشورها استفاده کرده است. ناجی زیندشتی یکی از معروف‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در این زمینه است. او با استفاده از گروهش اقدام به ترور سعید کریمیان، مدیر شبکه جم در منطقه سری‌یر استانبول، ترور مسعود مولوی، ادمین کانال تلگرامی افشاگر جعبه سیاه و همچنین ربودن حبیب اسیود عضو سابق گروه جنبش انضال از ترکیه کرده بود. تاکنون ۱۳ نفر از اعضای باند زیندشتی در شهرهای مختلف ترکیه بازداشت شده‌اند که برخی از آنان علاوه بر فعالیت‌‌های مرتبط با مواد مخدر در ترورهای جمهوری اسلامی در ترکیه و همچنین دزدیدن حبیب اسیود از رهبران گروه الاهوازیه دست داشتند.

نام پسر دایی ناجی زیندشتی نیز در ترور قاضی منصوری قاضی ایرانی محکوم به فسادی که با مرگ مشکوکی در رومانی به قتل رسید نیز مطرح شد. حسین کریمی ریک‌آبادی بر اساس شنیده‌ها پیش از این در اروپا به علت ارتکاب جرائم مربوط به مواد مخدر بازداشت شده بود. البته کریمی با انتشار ویدئویی این اتهامات را تکذیب کرد.

پیش از این، ترور حامد کلاهی، از اعضای سابق سازمان مجاهدین در هلند نیز توسط یک گروه مرتبط با مواد مخدر صورت گرفته بود. در سال ۲۰۱۵ اعضای یک باند مواد مخدر در هلند وارد خانه یک مرد ایرانی به نام علی معتمد شدند و بعد از شلیک دو گلوله به سرش، فرار کردند. پس از مدتی هویت واقعی علی معتمد مشخص شد. او همان حامد کلاهی بود که با نام مستعار در هلند، مشغول به شغل برقکاری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *