پیوند علامه، پزشک اورژانس در آبادان، در اثر سقوط از بلندی جان باخت/ علامه همان کسی بوده که هویت جسد حسین عبدالباقی را در نیمه‌شب نخست متروپل تایید نکرده بود

By | ۱۴۰۱-۰۳-۲۸

پیوند علامه، پزشک اورژانس در آبادان، در اثر سقوط از بلندی جان باخت/ علامه همان کسی بوده که هویت جسد حسین عبدالباقی را در نیمه‌شب نخست متروپل تایید نکرده بود

پیوند علامه، پزشک اورژانس در بیمارستان‌های آبادان، روز جمعه،‌ ۲۷ خردادماه، در اثر سقوط از طبقه هشتمِ برجِ محل زندگی خود در این شهر جانش را از دست داد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی،‌ ایرنا، جمعه شب به نقل از محمد محمدی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان، نوشت: «دکتر علامه به دلیل شدت جراحت وارده از سقوط از ارتفاع در دم جان باخت.»

به گفته این مقام دانشگاهی، «علت حادثه توسط کارشناسان ناجا در دست بررسی است».

اما در حالی که خبرگزاری‌ها در ایران از جمله خبرگزاری رکنا علت مرگ پیوند علامه را خودکشی توصیف می‌کنند، روایت دیگری هم در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است.

دو خبرنگار دارای ارتباطات محلی که از ابتدا درباره حادثه مرگبار برج متروپل در آبادان خبررسانی می‌کردند در توییتر نوشتند که آقای علامه خودکشی نکرده، بلکه «کشته شده است».

بخش‌های زیادی از برج بزرگ متروپل روز دوم خرداد فرو ریخت و ده‌ها کشته و مفقودی بر جا گذاشت. آمار رسمی قربانیان ۴۱ نفر اعلام شده است.


از همان ابتدا با وجود اعلام تأیید هویت جسد حسین عبدالباقی، متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان، توسط دادستان خوزستان، شبهات فراوانی دربارهٔ مرگ او مطرح شد، از جمله این که هنوز عده زیادی باور ندارند که او در این حادثه کشته شده باشد.

همان روزهای اول خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر این که یک پزشک از تایید هویت جسد ناشناسی که توسط مقامات به عنوان حسین عبدالباقی معرفی شده سر باز زده است.

حال سعید حافظی،‌ خبرنگار آبادانی، در این باره نوشته است: «طی تحقیقات رادیو گوشه‌کنار و تماس با یک عضو نظام پزشکی آبادان، پیوند علامه کشته شده، خودکشی نکرده! طبق اظهارات وی، علامه همان کسی بوده که هویت جسد حسین عبدالباقی را در نیمه‌شب نخست متروپل تایید نکرده!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *