مدیرعامل سابق فولاد مبارکه: این اتفاق برای تمامی شرکت‌ها رخ داده است! توزیع رانت مطابق مصوبات و دستورات مقام‌های تصمیم‌گیر بوده!

By | ۱۴۰۱-۰۶-۰۱
مدیرعامل سابق فولاد مبارکه در بیانیه‌ای اعلام کرده توزیع رانت محصول مصوبات و دستورات مقام‌های تصمیم‌گیر بوده و این اتفاق برای تمامی شرکت‌ها رخ داده زیرا ناچار بوده‌اند به دلیل مصوبات اداری کالای خود را زیر قیمت بازار بفروشند!
حمیدرضا عظیمیان که گزارش تحقیق و تفحص مجلس مربوط به دوره مدیریت او است در بیانیه‌ای به دفاع از خود پرداخته است. هیات تحقیق و تفحص در مجلس در گزارشی که منتشر کرده اعتقاد دارد فولاد مبارکه در مجموع حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان تخلفات ریالی داشته است. این تخلفات در حوزه‌های مختلف ترک تشریفات قراردادها، فروش، توزیع رانت، کمک‌های اجتماعی و تبلیغ به رسانه‌ها انجام شده است.
متن بیانیه در ادامه می‌آید:
با عرض سلام ، ادب و احترام به پیشگاه ملت شریف ایران

با ربات او ام پی فینکس بدون ترس معامله کن !

با توجه به مطالب منتشره در روزهای اخیر پیرو گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به اطلاع عموم می رساند که موارد عنوان شده دارای اعتبار کافی و ارزیابی کارشناسانه نبوده و بر خلاف آیین نامه داخلی مجلس محترم از پاسخگویی ما و ارائه اسناد و مدارک مربوطه جهت تهیه گزارش متقن طفره رفته و علیرغم دستور کتبی ریاست محترم مجلس جهت ارائه یک نسخه از گزارش و تشکیل جلسه مشترک با مدیران شرکت فولاد مبارکه و شنیدن و دیدن مطالب و سپس نهایی کردن گزارش خودداری شده است.

فارغ از عدم تطابق اصل قانونی بودن تحقیق و تفحص از شرکت خصوصی فولاد مبارکه و ارائه تخلفات متعدد هیات تحقیق و تفحص به ریاست کمیسیون های صنایع و اصل ۹۰ و عدم توجه و رسیدگی به آن، جای تاسف است که اکثر مخاطبین اینروزها به اظهار نظر یکطرفه پرداختند و قبل از بیان مطالب طرف مقابل به اظهار نظر سطحی و غیر واقع بینانه پرداخته‌اند.
شرکت فولاد مبارکه مولد انقلاب اسلامی و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نقش تاثیرگذاریی در صنعت و اقتصاد کشورمان دارد و به همین دلیل مورد تحریم های ظالمانه چند لایه آمریکا و دیگران قرار گرفته و این نقطه قوت کشورمان را هدف قرار داده و اینجانب را نیز مورد تحریم شخصی قرار داده است .
جمع مدیران شرکت فولاد مبارکه به دغدغه های مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) برای استقلال ، خودکفایی ، تولید و، خلق ثروت و شعار ما می توانیم و در نهایت پمپاژ امید در جامعه همواره تلاش مضاعف داشته و با دور زدن تحریم ها به حداکثر تولید و تامین نیاز داخلی و صادرات اقدام نموده است .
به مردم شریف ایران اسلامی اطمینان کامل می دهم ستاره درخشان و پرفروغ فولاد مبارکه اصفهان با انبوهی از مدیران ، کارشناسان ، تکنسین ها و کارگران شریف و تلاشگر خود بدون انحراف خاصی عملکردی جامع و پاکدستانه در تمامی بخش ها درخشیده و اقدامات نسنجیده تعدادی از افراد ناآگاه و غیر متخصص که دستاویز رسانه های خارجی و معاندین قرار گرفته، نمی تواند ضربه ای به این شجره طیبه تنومند صنعت و اقتصاد کشور وارد نماید.
سهامداران میلیونی عزیز شرکت فولاد مبارکه با توجه به سودآوری شرکت در طی سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ که از سود خالص 5/14 هزار میلیارد تومان به ۸۸ هزار میلیارد تومان ( در دوره تحقیق و تفحص ) رسیده است شاخصی روشن همچون خورشید تابان است که فرزندان شما در فولاد مبارکه با تلاش شبانه‌روزی برای حفظ حقوق شما در سخت ترین شرایط تحریمی و تحمل فشارهای ناجوانمردانه داخلی انجام داده است و اطمینان می‌دهم که جای نگرانی نیست و این نتیجه برخورد با مافیای فولاد مبارکه است که این وضعیت را رقم زده است.
۵۴ هزار میلیارد تومان از ۹۲ هزار میلیارد تومان عنوان شده در گزارش مربوط به توزیع رانت تلقی شده است، لذا توجه به این نکته حائز اهمیت است که کل فروش شرکت فولاد مبارکه طی دوره مزبور در تالار بورس به خریداران ثبت شده در سامانه بهین‌یاب وزارت صمت انجام شده و تفاوت قیمت بورس و بازار آزاد به عنوان رانت و انحراف مالی ذکر شده است که اولاً ارتباطی با شرکت فولاد مبارکه ندارد و ثانیاً سایر شرکتهای فولادی و معدنی و خودروسازی و دیگران حاضر در بورس هم طبق دستور سازمان‌های دولتی چنین نموده‌اند که به دلیل شرایط خاص اقتصادی و نقدینگی بالای بعنوان کالای سرمایه‌ای مورد توجه خرید قرار گرفته است.
کمک های مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در این دوره بدلیل شیوع ویروس کرونا با طیب‌خاطر و رضایت کامل سهامداران به دستگاههای مربوطه پرداخت شده و اکسیژن مجانی به واحدهای بیمارستان‌های سراسر کشور تحویل شده تا کمکی به بیماران و مسئولین مربوطه باشد و اگر به حساب مشترک و زیر نظر استاندار و امام جمعه و فرمانده سپاه که اقدامی سراسری بوده است مبالغی جهت طرح کمک مومنانه واریز شده است جهت تامین حداقلی معیشت اقشار آسیب پذیر بوده که متاسفانه نهاد عزیز و گرامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که خود سالیان جنگ را افتخار حضور داشته‌ام را مورد حمله معاندین در رسانه‌های بیگانه قرار داده است بسی جای تاسف و نگرانی است که آب به آسیاب دشمنانان قسم خورده انقلاب اسلامی است.
مردم شریف ایران فرزند شما از قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با افتخار همراه با مبارزات حق طلبانه به همراه اقشار مردم بوده و جهت اطمینان از صحت و درستی و پاکدستی معروض می‌دارم که در هنگام ورودم به این شرکت صورت اموال خود و خانواده‌ام را به دستگاههای نظارتی اعلام که اکنون نیز قابل محاسبه و بررسی است.
بیایم همه با هم اکنون که کشور عزیزمان در شرایط سخت قرار گرفته با تبعیت کامل از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و فرمانده کل قوا و با حمایت از دولت و سایر قوا ، در فضای آرام به توسعه و سازندگی کشورمان همت نهاده و اینجانب و سایر مدیران وفق قوانین در دادگاه صالح پاسخگوی عملکردمان خواهیم بود و با دیده منت پذیرای اظهارنظر مقامات محترم قضایی خواهیم بود.
در پایان جهت تنویر افکار عمومی و شفافیت لازم از رسانه فراگیر ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که مورد حمله قرار گرفته و سایر رسانه‌های فرهیخته استدعا دارم شرایطی را فراهم نمایند که با بیان دقیق و قانونی به همراه مستندات مربوطه روشنگری لازم بعمل آمده و از تضیع حقوق مدیران و سهامدارن جلوگیری گردد.
حمیدرضا عظیمیان
مدیر عامل سابق فولاد مبارکه اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *