واکنش مدیر برنامه‌های ابی به خبر پیدا شدن یک بمب در نزدیکی کنسرت او در سوئد

By | ۱۴۰۱-۰۶-۰۱

صدای آمریکا – پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کشف یک بسته حاوی بمب در مرکز شهر استکهلم، شهر محل برگزاری کنسرت ابی، مدیر برنامه‌های این خواننده سرشناس ایرانی با انتشار پیامی ویدیویی توضیحاتی را درباره این رویداد ارائه داد.

فرشید رفاهی، مدیر برنامه‌های ابراهیم «ابی» حامدی، در این پیام ویدیویی تاکید کرد که کنسرت ابی با حضور بیش از هفده هزار نفر بدون هیچ اشکالی برگزار شد و هیچ خطری این کنسرت و شرکت‌کنندگان در آن را تهدید نکرد.

آقای رفاهی تاکید کرد که بسته حاوی بمب در بخش دیگری از مرکز شهر استکهلم پیدا شد و سبب شد پلیس آن بخش از شهر را ببندد و کنسرت دیگری که آن هم در قالب «جشنواره فرهنگی استکهلم» برگزار می‌شد، لغو کند. اما این هیچ تاثیری بر برگزاری ایمن کنسرت ابی نگذاشت و تنها سبب شد شماری از کسانی که قصد داشتند به تماشای آن بیایند،‌ به دلیل بسته بودن بخش‌هایی از مرکز شهر موفق به این کار نشوند.

به گزارش رسانه‌های سوئدی، شامگاه یکشنبه یک کیسه مشکوک عصر بیرون از کافه اپرا در استکهلم پیدا شد و واحد ملی خنثی‌سازی بمب سوئد این بسته را بررسی کرد.

پلیس سوئد محتویات بسته را اعلام نکرده است. اما روزنامه سوئدی آفرونبلادت گفته است که در بسته بمب بوده‌ است.

بر اساس گزارش‌ها این بسته ساعت ۲۱:۴۰ یکشنبه پیدا شد و در ساعت ۱ بامداد دوشنبه خنثی شد.

کارینا اسکاگرلیند، سخنگوی پلیس استکهلم، در این باره گفت که پلیس این منطقه را برای حفاظت و انجام بررسی‌ها بست و مردم را به سرعت از محل دور کرد.

به گزارش رسانه‌ها، این بسته در نزدیکی محل برگزاری جشنواره فرهنگی استکهلم که در این مکان در حال برگزاری بود، کشف شد.

این جشنواره پنج‌روزه شامگاه یکشنبه با برگزاری کنسرت ابی پایان یافت.


پلیس سوئد پیشتر از کشف و خنثی کردن یک بسته حاوی «بمب» را در مرکز استکهلم خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *