ابهام در ناپدید شدن فرهاد سلمانپور افشاگر «قتل‌عمدِ» شاهد شکنجه نوید افکاری؛ «فرار» از زندان یا ناپدیدکردن قهری؟!

By | ۱۴۰۱-۰۶-۰۲

– فرهاد سلمانپور ظهیر که گفته می‌شود در پرونده نخست خود به دلیل جعل در زندان اوین نگهداری می‌شده، با شاهین ناصری شاهد شکنجه نوید افکاری هم‌بند بوده است. این زندانی، شهریورماه پارسال در یک فایل صوتی، مرگ شاهین ناصری در درون زندان اوین را «قتل‌ عمد» عنوان کرده بود.
– محمدحسین آقاسی وکیل پرونده امنیتی سلمانپور ظهیر از نگرانی خانواده وی خبر داد و در توئیتر نوشت: «نگرانی آنان ناشی از مفهوم تماسی است که ظاهرا از زندان، شخصی ادعا کرده فرار ساختگی است.» به نوشته‌ی این وکیل دادگستری، «به هرحال فرهاد تلفنی فرار خود را اعلام نموده ولی اینک هیچ اثری از او نیست.»
– آقاسی در یک اتاق کلاب‌هاوس توضیح داد که دو سال پیش نیز فرهاد سلمانپور قصد خود برای فرار از زندان را با او مطرح کرده بود «که او را منصرف کردم ولی دیروز از دادسرای شهید مقدس فرار کرد.»

اخباری مبنی بر «فرار موفقیت‌آمیز» فرهاد سلمانپور ظهیر افشاکننده «قتل‌ عمد» شاهین ناصری شاهد شکنجه‌ نوید افکاری از دادسرای «شهید مقدس» اوین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. هنوز مقامات قوه‌ قضاییه به این خبر واکنش نشان نداده‌اند و احتمال «ساختگی‌بودن» ادعای فرار نیز مطرح است. پیش از طرح موضوع «فرار از زندان»، خبر ناپدید شدن وی در زندان منتشر شده بود.

فرهاد سلمانپور با خطر پرونده‌سازی روبروست

محمد مقیمی وکیل اولین پرونده قضایی فرهاد سلمانپور ظهیر امروز دوم شهریورماه ۱۴۰۱ در حساب توئیتری‌اش از «فرار موفقیت‌آمیز» او خبر داده است که روز گذشته «در حرکتی جسورانه و زیرکانه با اقدامی بسیار پیچیده، فنی، شیک و مجلسی» و با «گمراه کردن سربازان گمنان امام زمان از زندان اوین» صورت گرفته است.

فرهاد سلمانپور ظهیر که گفته می‌شود در پرونده نخست خود به دلیل جعل در زندان اوین نگهداری می‌شده، با شاهین ناصری شاهد شکنجه نوید افکاری هم‌بند بوده است. این زندانی، شهریورماه پارسال در یک فایل صوتی، مرگ شاهین ناصری در درون زندان اوین را «قتل‌ عمد» عنوان کرده بود.

او گفته بود، پس از ۸ روز نگهداری در «سوئیت وزارت اطلاعات» یعنی در تاریخ ۳۰ شهریورماه، ساعت ده و نیم صبح جسم بیجان شاهین ناصری را روی ویلچر به بهداری واحد ۵ زندان می‌برند و چون بهداری ظاهرا نمی‌تواند علت مرگ را تشخیص دهد، پیکر او به پزشکی قانونی منتقل می‌شود.

آبان‌ماه پارسال دادگاه انقلاب اسلامی بخش فشافویه علیه فرهاد سلمانپور ظهیر اتهام «اقدام علیه امنیت کشور از طریق ارسال فایل صوتی و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب نظیر کانال تلویزیونی ایران اینترنشنال و کانال یک. تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی. نشر اکاذیب» وارد کرد.

در این میان، محمدحسین آقاسی وکیل پرونده امنیتی سلمانپور ظهیر از نگرانی خانواده وی خبر داد و در توئیتر نوشت: «نگرانی آنان ناشی از مفهوم تماسی است که ظاهرا از زندان، شخصی ادعا کرده فرار ساختگی است.» به نوشته‌ی این وکیل دادگستری، «به هرحال فرهاد تلفنی فرار خود را اعلام نموده ولی اینک هیچ اثری از او نیست.»

آقاسی در یک اتاق در کلاب‌هاوس امروز درباره احتمال مفقود کردن موکل‌اش گفت: «دیروز یک نفر که خود را همبندی سلمان‌پور معرفی کرده، از مسئله ربودن او گفته که به عقیده من به عنوان وکیل، قابل قبول نیست. آقای سلمانپور در اختیار نهادهای امنیتی بود، دلیلی برای ربودن نیست.»

این وکیل مدعی است، سلمانپور از دادسرای «شهید مقدس» اوین اقدام به فرار کرده است. طبق توضیحات این وکیل دادگستری، یکی از اتهامات‌ امنیتی سلمانپور، «افشای قتل شاهین ناصری‌نژاد در زندان فشافویه است که پرونده‌ای برای او در این بخش تشکیل شد به اتهام نشر اکاذیب.» وی افزود «من وکالت خانواده آقای ناصری‌نژاد را هم بر عهده دارم و از مسئولان زندان شکایت کرده‌ایم.»

او اضافه کرد: «قرار بود در روزهای آتی دادگاه سلمانپور بابت افشای قتل ناصری‌نژاد برگزار شود که فرار کرد.»

آقاسی وکیل این زندانی امنیتی در اتاق کلاب‌هاوس توضیح داد که دو سال پیش نیز فرهاد سلمانپور قصد خود برای فرار از زندان را با او مطرح کرده بود «که او را منصرف کردم ولی دیروز از دادسرای شهید مقدس فرار کرد. او به دلیل اتهامات امنیتی‌ چون نشر اکاذیب و اجتماع و تبانی محکوم شده بود.»

آنطور که این وکیل دادگستری توضیح داده، برخلاف ادعاهای مطرح شده توسط برخی افراد، پرونده نخست سلمانپور «کلاهبرداری نبوده» بلکه «جعل نوشته نهاد ریاست جمهوری» بوده که «در دادگاه بدوی تبرئه شد ولی در دادگاه تجدید نظر محکوم شد.»

آقاسی تأکید کرد «پیش از قبول وکالت، افرادی به من گفتند که این پرونده را قبول نکن که نشان از مخالفت‌ها با فرهاد سلمانپور دارد.»

او گفته است: «فرهاد سلمانپور دیروز تماس کوتاهی با خانواده‌اش داشته و به آنان گفته که فرار کردم. خانواده‌اش هم‌اکنون نگران او هستند و یکی از آنان از شدت استرس در بیمارستان بستری شده است. من به عنوان وکیل تلاش کردم نگرانی آنان را کم کنم ولی فعلا هم خبر بیشتری از فرهاد نداریم.»
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *