کارگران هفت‌تپه: مدرسه و دانشگاه و خیابان به سنگر مبارزه تبدیل شده است

By | ۱۴۰۱-۰۸-۰۲

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از «دختران و پسران آگاه و مبارز که با شعار زن زندگی آزادی دنیا را به لرزه درآورده‌اند» قدردانی و اعلام کرد «مدرسه و دانشگاه و خیابان به سنگر مبارزه تبدیل شده است.»

طبق بیانیه، «از آبان ۱۳۸۷ تا آبان ۱۴۰۱ تغییرات اساسی در روند مبارزه کارگران صورت گرفته است. گسترش اعتراضات و سطح مبارزات روزانه کارگران روز به روز بیشتر و بیشتر شده است.»

این نهاد صنفی کارگری، با تأکید بر تغییرات اساسی مطالبات کارگری بر اساس شرایط اقتصادی، سیاسی و اقتصادی، نبود «تشکل‌یابی و ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری» را به عنوان یکی از «ضعف‌های اساسی جنبش کارگری در ایران» دانسته است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه با اشاره به اعتراضات در خیابان‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلفی از کارگران، ابراز امیدواری کرده که «در دل چنین شرایطی کارگران بتوانند تشکل‌های مستقل خود را ایجاد کنند.»

در این بیانیه تأکید شده است: «امروز خیابان، مدرسه و دانشگاه به هم گره خورده است. جدا از اعتصاب‌ها و حمایت‌های کارگری که به صورت پراکنده تا کنون صورت گرفته، این امید وجود دارد که کارگران به عنوان یک طبقه با اعتصابات فراگیر و سراسری بتوانند در سمت و سوی دادن و انسجام اعتراضات خیابانی نقش تاریخی خود را ایفا کنند.»

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه در پایان بیانیه خود به «کارگران و زحمتکشان، زنان و مردان مبارز که برای رهایی… شعار نان کار آزادی» سر می‌دهند، درود فرستاده است.

پس از کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، شهرهای زیادی در ایران و همچنین دیگر کشورهای جهان صحنه تظاهرات گسترده‌ای علیه حکومت جمهوری اسلامی بوده است.

به باور بسیاری از ناظران و کارشناسان مسائل ایران، از نکات قابل‌توجه در اعتراضات جاری حضور ایرانیان از اقشار ، اصناف، قومیت‌ها، مذاهب، گروه‌های سنی و جریان‌های سیاسی و اجتماعی مختلف و متنوع است که حول هدف مشترک سرنگونی جمهوری اسلامی گرد هم آمده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *