مأموران سپاه پیکر رضا حقیقت‌نژاد را از فرودگاه ربودند و به مکان نامعلومی منتقل کردند

By | ۱۴۰۱-۰۸-۰۴

گزارش‌های دریافتی رادیو فردا حاکی است که مأموران اطلاعات سپاه پاسداران روز چهارشنبه چهارم آبان پیکر رضا حقیقت‌نژاد، خبرنگار رادیو فردا، را پس از انتقال به ایران ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از همشهری‌های رضا حقیقت‌نژاد، ربایش پیکر این خبرنگار با سابقه و سرشناس در حالی است که پیشتر مجوز دفن جنازه او در زادگاهش صادر شده بود.

رضا حقیقت‌نژاد بامداد روز ۲۵ مهر و پس از یک دوره دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، در بیمارستان شاریته برلین درگذشت و روز سوم آبان پیکر او برای دفن در ایران به کشور منتقل شده بود.

ولی مأموران امنیتی پس از رسیدن تابوت حامل پیکر او، جنازه او را ربودند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

اطلاعات تازه رادیو فردا حاکی است که خانواده آقای حقیقت‌نژاد تحت فشار قرار گرفته‌اند تا پیکر او را فوری به خارج از شیراز منتقل و تا ساعت چهار عصر در قبرستان دیگری دفن کنند ولی خانواده در برابر این خواسته مقاومت می‌کنند و جنازه همچنان در اختیار نیروهای امنیتی است.

رضا حقیقت‌نژاد از شش ماه پیش متوجه بیماری سرطان روده بزرگ و متاستاز آن به کبد خود شد و معالجاتش را در پراگ در جمهوری چک و سپس در برلین آلمان پی گرفت، اما به‌رغم جراحی روده و شروع شیمی‌درمانی، نهایتاً کبد و کلیه‌های او از کار افتادند و درگذشت.

رضا روزنامه‌نگاری را از ایران و در نشریات محلی آغاز کرد، اما خیلی زود به رسانه‌های سراسری راه یافت و وارد دوره‌ای اثرگذار از تجربه حرفه‌ای خود شد.

رویدادهای متأثر از اعتراض‌های سراسری پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز ۱۳۸۸، و تشدید فشار بر رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در داخل کشور، او را مانند بسیاری از روزنامه‌نگاران هم ‌نسلش به خروج از کشور ناچار کرد و از آن زمان او فصل دیگری از فعالیت حرفه‌ای خود را با تمرکز بر اطلاع‌رسانی دقیق و حرفه‌ای به مخاطبان ایرانی آغاز کرد.

رضا در ادامه این مسیر در فروردین ۱۳۹۸ به رادیوفردا پیوست و در بیش از سه سال همراهی‌اش با رادیوفردا، همواره به اصل اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف و مقابله با خبرهای نادرست و ضدخبرها متعهد بود.

واکاوی فساد در ایران، یکی از دغدغه‌های همیشگی رضا در طول فعالیت حرفه‌ای خود و نیز در دوره همکاری با رادیوفردا بود. او در یکی از اولین گزارش‌های تحقیقی‌اش در رادیوفردا، از پس‌زمینه‌های فساد در صنعت پتروشیمی پرده برداشت و یکی از آخرین کارهای تحقیقی او نیز تحلیل فساد در سپاه پاسداران بود که با افشای فایل صوتی فرماندهان سپاه در مورد فساد در بالاترین رده‌های این نهاد، ابعاد تازه‌ای به خود گرفت.

از دیگر کارهای تحقیقی او در دوره همکاری با رادیوفردا، ساختارشناسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی بود که مرجعی برای شناسایی پنهان‌ترین لایه‌های ساختار قدرت در ایران است.

رضا به شفافیت در اطلاع‌رسانی و راستی‌آزمایی خبری متعهد بود و همین ویژگی، چه در رسانه‌ها و چه در شبکه‌های اجتماعی، او را به مرجعی برای مخاطبان ایرانی تبدیل کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *