حامد اسماعیلیون برای تشکیل زنجیره انسانی روز شنبه در سراسر دنیا در حمایت از خیزش ایران فراخوان داد

By | ۱۴۰۱-۰۸-۰۵

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ به منظور اعلام همبستگی با خیزش سراسری جاری در ایران برای تشکیل زنجیره‌های انسانی در روز شنبه ۲۹ اکتبر (۷ آبان) در سراسر دنیا فراخوان داد.

در پوستر فراخوان این انجمن که حامد اسماعیلیون سخنگوی آن است، نوشته شده:وقتش رسیده است. زنجیره‌های انسانی در سراسر دنیا، شنبه ۷ آبان (۲۹ اکتبر).

این انجمن در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است:در نظر داریم در روز ۲۹ اکتبر زنجیره‌های انسانی در سراسر دنیا تشکیل دهیم. شهرها به زودی اعلام خواهند شد.

راهپیمایی بزرگ ایرانیان در برلین

در این توییت، از ایرانیان داوطلب برای تشکیل زنجیره انسانی در شهرهای مختلف جهان خواسته شده اطلاعات مربوط به برگزاری تجمع در شهر خود را به انجمن بفرستند.

در پی فراخوان قبلی که حامد اسماعیلیون برای اعلام پشتیبانی از خیزش ضدحکومتی در ایران صادر کرد، ده‌ها هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور در برلین گرد هم آمدند. بنا بر آمار رسمی پلیس آلمان، در این همایش که در روز ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) برگزار شد، بیش از ۸۰ هزار نفر شرکت کردند.

برگزارکنندگان، شمار شرکت‌کنندگان در همایش بی‌پیشینه ایرانیان خارج از کشور در برلین را بسیار بیشتر از آمار رسمی ذکر شده می‌دانند.

فراخوان‌های دیگری نیز برای راهپیمایی روز شنبه ایرانیان خارج از کشور تاکنون منتشر شده است. از جمله ایرانیان مقیم پاریس برای شرکت در راهپیمایی در این روز در میدان رپوبلیک فراخوان داده و فراخوان دیگری نیز برای همایش ایرانیان در شهر لیون منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *