شعار دانشجویان: «همونی که چلاقه, قاتل شاهچراغه ! شعار ملت امروز»‍!

By | ۱۴۰۱-۰۸-۰۸
همزمان با ادامه خیزش‌ سراسری در ایران فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع کشته‌شدگان تیراندازی مشکوک در حرم شاهچراغ شیراز معترضان را «عده‌ای جوان فریب خورده» خواند و تهدید کرد، «شرارت را تمام کنید… می‌گوییم امروز روز پایان اغتشاشات است و دیگر به خیابان نیایند.»
در شش هفته گذشته مقامات سیاسی و امنیتی نظام بارها ادعا کردند اعتراضات خاموش شد اما هربار مردم با حضور گسترده در خیابان‌ها خلاف آن را نشان دادند. پیداست تهدیدات و رجزخوانی‌های حکومت برای ترساندن مردم ترفندی شکسته خورده است. درست وقتی سلامی با لفاظی و یاوه‌گویی جنایت در شاهچراغ شیراز را به اعتراضات ربط می‌داد دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران شعار می‌دادند «همونی که چلاقه قاتل شاهچراغه» و «شاهچراغ رکس دیگه‌اس اینم یه نیرنگ دیگه‌ست.»
خیزش سراسری در ایران در حالی پس از شش هفته همچنان ادامه دارد که حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی ۲۳ مهرماه ادعا کرده بود پلیس می‌تواند اعتراضات را پنج شش روزه جمع کند. او یک هفته بعد حتا ادعا کرد قضیه جمع شده و اعتراضات پایان یافته است.
حسین میرزایی نماینده اصفهان ۲۷ مهرماه گفته بود «نیرو‌های نظامی و امنیتی تاکنون با اغتشاشگران محکم برخورد نکردند و رافت اسلامی را به کار بردند ولی از این‌جا به بعد باید نیرو‌های نظامی و امنیتی محکم وارد عمل شوند تا بساط اغتشاشگران جمع شود.»
در هفته‌های اخیر حکومت به هر روشی متوسل شد تا با ایجاد رعب و وحشت بین مردم آنها را از ماندن در خیابان منصرف کند اما نشد. حتا خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۹ مهرماه گزارش داد یگان ویژه در کف میدان با دسته‌های «مغیرات» در صحنه ناآرامی‌ها روبه‌روی اغتشاشگران بوده و به صورت کاملا مستند و حرفه‌ای آنها را شناسایی کرده و با تهیه فیلم و عکس و مستند اقدام به دستگیری عناصر به خصوص لیدرهای اصلی می‌کند.
اینهمه در حالیست که انقلاب ملی ایران زیر ذره‌بین افکار عمومی جهان و پشتیبانی سراسری از گوشه و کنار دنیا و دولت‌ها و سیاستمداران و چهره‌های فرهنگی و ورزشی و هنری قرار گرفته و ایرانیان خارج کشور همبسته‌تر از همیشه پا به پای مردم ایران در کشورها و شهرهای خود به خیابان می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *