خیزش انقلابی ایرانیان؛ فراخوان‌ها برای به خیابان آمدن و ادامه اعتراضات در چهلم کشته‌شدگان

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۲

همزمان با فرا رسیدن چهلمین روز جان باختن شماری از کشته‌شدگان خیزش انقلابی شهروندان علیه جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف ایران، فراخوان‌هایی برای برگزار کردن تجمع منتشر شده و مردم بنا دارند تا برای ادامه دادن اعتراضات خود به خیابان‌ها بیایند.

شاهزاده رضا پهلوی در توییتی خواستار بزرگداشت یاد میلاد جاویدپور، غزاله چلابی، حسینعلی کیاکجوری، بهنام لایق‌پور، مهسا موگویی و حدیث نجفی در چهلمین روز کشته شدن آن‌ها در روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان در سراسر ایران شد و نوشت که پیروزی نزدیک است.

در همین حال علی کریمی نیز پوستری را از چهلم جواد حیدری، حدیث نجفی، حنانه کیا و غزاله چلابی را منتشر کرد.

پوسترهایی هم با نام کشته‌شدگان استان‌های گیلان و مازندران و فراخوان‌های تجمع در این استان‌ها منتشر شده است.

از آنجا که جواد حیدری در قزوین کشته شده بود، فراخوان‌هایی نیز برای تجمع در این شهر منتشر شده است.

فراخوان‌های دیگری هم برای تجمع در تهران و دیگر استان‌ها نیز منتشر شده است.

روز چهارشنبه نیز شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم حنانه کیا، از کشته‌شدگان خیزش مردمی در نوشهر، شعارهایی از جمله «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «هیز تویی هرزه تویی، دختر آزاده منم» سر دادند.

در این روز همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان در تعدادی از دانشگاه‌ها و مدارس تجمع کردند و فراخوان‌هایی نیز برای تحصن و تحریم کلاس‌های درس از سوی دانشجویان منتشر شد.

در چهلمین روز قتل مهسا امینی نیز تجمع‌های گسترده‌ اعتراضی در تهران، مشهد، شیراز، اراک، قزوین، بندر انزلی و شهرهای دیگر شکل گرفت.

در مراسم چهلم نیکا شاکرمی در لرستان نیز مردم شعارهایی از جمله «این همه سال جنایت، ‌ مرگ بر این ولایت» سر دادند و ماموران امنیتی به سمت معترضان شلیک مستقیم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *