حکم زندان مصطفی آل‌احمد، کارگردان، عیناً تأیید شد

By | ۱۴۰۱-۰۸-۳۰

دادگاه تجدیدنظر حکم ۶ سال و ۴ ماه زندان برای مصطفی آل‌احمد، نویسنده و کارگردان، را که دادگاه بدوی صادر کرده بود، عیناً تأیید کرد.

به‌گزارش رادیو فردا، بر اساس این حکم آقای آل‌احمد به سه سال و هشت ماه حبس به‌اتهام «اجتماع و تبانی»، هشت ماه حبس به‌اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و دو سال حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی به‌اتهام «نشر اکاذیب» محکوم شده است.

این کارگردان سینما همچنین «از باب مجازات تکمیلی» به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت عضویت در گروه‌های اجتماعی و سیاسی حتی در فضای مجازی نیز محکوم شده است.

این حکم از سنگین‌ترین احکام صادرشده سال‌های اخیر برای سینماگران ایرانی محسوب می‌شود.

مصطفی آل‌احمد ۱۷ تیر ماه امسال در پی انتشار بیانیهٔ «تفنگت‌ را زمین بگذار» همراه محمد رسول‌اف بازداشت و پس از چند هفته با قرار وثیقه آزاد شده بود.

همان روز خبرگزاری دولتی ایرنا این دو سینماگر را به «ارتباط با ضدانقلاب» و «التهاب‌آفرینی و برهم زدن امنیت روانی جامعه» در جریان ریزش ساختمان متروپل آبادان متهم کرد.

سه روز پس از آن نیز جعفر پناهی، که همراه با گروهی از سینماگران برای پیگیری بازداشت این دو سینماگر به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود، هنگام خروج از دادسرا بازداشت و زندانی شد.

تأیید حکم زندان مصطفی آل‌احمد در حالی اعلام می‌شود که اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی»، که از ۲۶ شهریور آغاز شده، همچنان به‌طور پیوسته ادامه دارد و در نتیجه سرکوب آن تا کنون هزاران نفر بازداشت و صدها تن به‌دست نیروهای حکوکتی کشته شده‌اند.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *