بانگ شبانه در شهرهای ایران در آغاز فراخوان سه‌روزه آذر

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۹

در نخستین شب فراخوان ۲۸ تا ۳۰ آذرماه مردم شهرهای مختلف، از جمله تهران به خیابان‌ها آمده و شعار سر داده‌اند. هرانا از حکم پرداخت جزای نقدی و مجازات تکمیلی برای ۱۳ معترض بازداشتی در دهلران خبر داده است.

مروری بر تصاویر منتشره در شبکه‌‌های اجتماعی گواه ادامه اعتراضات در نخستین شامگاه فراخوان ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آذرماه است.

طبق خبرها، اعتراضات از جمله در تهران، مشهد، رشت، کرمانشاه و کرج ادامه یافته است. خیابان‌های انقلاب، شهرک نفت پونک، ستارخان، شاهین جنوبی، شهران، سلسبیل، سعادت‌آباد و دربند تهران صحنه این فریادها بوده است.

در گلشهر کرج نیز عده‌ای در پیاده‌رو راه‌پیمایی می‌کنند و فریاد می‌زنند: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»

همزمان مردم رشت هم شامگاه ۲۸ آذر به خیابان‌ها آمدند: «هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم.»

در نخستین روز فراخوان روزهای پایانی آذرماه شماری از کسبه و بازاریان شهرهای مختلف، از جمله تهران، کرمان، ایلام و کردستان از فراخوان اعتصاب پیروی کردند.

حمایت گوگوش از فراخوان منتهی به شب یلدا

گوگوش، خواننده معروف ایرانی همراه با فرخوان ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آذر ماه با انتشار ویدئویی در حساب اینستاگرامی خود خواستار “یکی شدن با هموطنان در کوچه و خیابان‌”‌ها شد.

او می‌گوید: «من مطمئن هستم، به‌زودی همین مردمی که در جای‌جای ایران کف خیابان‌ها مبارزه می‌کنند ایران را پس خواهند گرفت و این رژیم خونخوار را به زباله‌دان تاریخ خواهند فرستاد.»

گوگوش همچنین می‌افزاید: «اگر هر جای دنیا کشتن دختر ۲۲ ساله‌ای مثل مهسا امینی اتفاق می‌افتد و یا کودکی مثل کیان پیرفلک ۹ ساله را کشته بودند سیستم آن مملکت به‌هم می‌خورد. ولی در مملکت ما بیش‌تر گرفتند، بیش‌تر کشتند.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *