روایت پدر سارینا ساعدی از پخش اعتراف اجباری و پیشنهاد نهادهای حکومتی برای پرداخت پول

By | ۱۴۰۱-۱۰-۱۰

پدر سارینا ساعدی، نوجوان ۱۵ساله‌ای که در جریان اعتراضات سنندج کشته شد، در یک پست اینستاگرامی روایتی از پخش فیلم اعتراف اجباری خود و پیشنهاد نهادهای حکومتی برای پرداخت پول در ازای خون دخترش منتشر کرد.

هاشم ساعدی با انتشار عکسی از مزار دخترش نوشت، بر خلاف این که فرماندار سنندج در فیلم مصاحبه گفته بود مرگ سارینا بر اثر «مصرف مواد مخدر» بوده، اما در گواهی فوت او علت مرگ، «نامعلوم» درج شده است.

ساعدی خطاب به فرماندار سنندج یادآور شد: «شما می‌خواستی اسم بچه من را خراب و با آبروی مردم بازی کنید.»

کُردپا، آژانس خبری کردستان، با انتشار صحبت‌های پدر سارینا، تصویری از گواهی فوت این دختر نوجوان منتشر کرده است که در آن عنوان «نامعلوم» مقابل علت مرگ به چشم می‌خورد.

پدر سارینا ساعدی همچنین به اعتراف اجباری خود و پخش فیلم آن از صداوسیما اشاره کرد و نوشت: «این فیلم باعث نشد مردم گول بخورند.»

هاشم ساعدی در این پست اینستاگرامی از پیشنهاد حراست مدرسه سارینا برای پرداخت پول یاد کرد و نوشت: «خون دخترم را نمی‌فروشم.»

سارینا ساعدی، نوجوان ۱۵ساله‌ای بود که روز چهارم آبان و در جریان اعتراضات شهر سنندج، بر اثر شدت ضربات متعدد باتون به سرش به دست نیروهای حکومتی، دچار خون‌ریزی مغزی و به بیمارستان منتقل شد.

او یک روز بعد، در پنجم آبان درگذشت و پیکرش در محاصره نیروهای حکومتی به خاک سپرده شد.

از زمان آغاز خیزش انقلابی تاکنون و بر اساس آمار سازمان‌های حقوق بشری دست‌کم ۶۴ کودک با شلیک گلوله یا ضربات باتون نیروهای حکومتی کشته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *